• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

didis skrev 2010-02-09 19:48:39 följande:
    Soppa gäller för mig idag eller överkokta snabbmakaroner. Och rikligt med Ipren.Tidigare idag fick jag nämligen akut käkledsinflammation. Det är minst 10 år sedan senast, jag hade glömt hur jobbigt det är.Tur jag har nära till hjälpen på jobbet om det skulle behövas i morgon.
    Vältajmant, verkligen! Så bra att du ställer upp för dina kollegor så de får något skoj att pyssla med!
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-09 20:42:38 följande:
    och med det efterlyser jag passande bibelcitat ifrån våra prominenta tant-farbröder präster .-)
    Hittar inte direkt något om Hälsingland just i Bibeln. Kan du säga något mer specifikt om den som avlidit?
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-10 11:33:57 följande:
    Hur mår ni idag?
    Tackar som frågar! Rätt ok, men hade varit bättre om det här vita eländet tog slut någo gång! Så otroligt trött på att köra på halkiga, snömoddiga vägar och pulsa i hemska, kalla drivor! Ser ingen som helst tjusning i det här nu, blää!
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-10 13:34:08 följande:
    Nej det förstår jag kan bli svårt . Jag menade om det fanns ngr passande bibelcitat rent generellt.
    Ps 90:12
    Ps 31:15-16
    Ps 73:23-26
    Joh 11:25
    Rom 8:38-39
    Joh 10:27-28
    Joh 14:1-6

Några av mina begravningsfavoriter...
  • Soldemor
    dfk skrev 2010-02-10 14:52:55 följande:
    Pensionssparar ni privat förresten?
    Jag gjorde innan jag började att läsa, men nu är det svårt att komma igång igen...min bankkvinna är på mig med jämna mellanrum.
  • Soldemor

Kan jag ansöka om medlemsskap i klubben för de som alltid är jättetrötta just nu? Är man kvalificerad om man somnar när man kör hem?

• Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-11 10:34:59 följande:
    Eh, är du säker på att du lever?
    Såvida spöken inte kan vara ute här? Är spöken trötta förresten?
  • Soldemor

När man bara har tre mil hem, borde man kunna klara ut det utan att somna, speciellt som det var fullt dagsljus och jag nästan var hemma. Men så flöt jag iväg och vaknade när bilen gled in i en snödriva. Kanske tur att den fanns där...jag skulle kunna sova dygnet runt just nu, och jag förstår inte varför! Orkar knappt träna och drunknar i högar med tvätt som borde läggas, tvättas, dammråttor som borde jagas och saker som ligger på helt andra ställen än där de hör hemma. Men jag orkar inte. Känner inte riktigt igen mig...Är det åldern?

• Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-11 11:37:46 följande:
    Jag kan inget om spöken. Men låt bli att somna i bilen är du snäll.
    Skall försöka, har en energidricka i dörren ifall det skulle börja kännas krisigt. Men jag har ca två mils körning på en väg där det är mycket dåligt med busshållplatser och liknande att stanna vid.
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-02-11 12:06:36 följande:
    Solde igen, har du testat ChiSan någon gång? Det brukar jag köpa åtminstone en sväng varje höst/vinter. Det innehåller bla Rysk rot och Rosenrot och är faktiskt skitbra. Jag brukar kombinera det med MiviTotal. En hutt av varje. Det hjälper!Kan också konstatera att min kur har varit bra för kroppen. Jag känner mig starkare och klarare i skallen på något vis.Äter du tillräckligt med grönsaker/frukt? Nu när jag gör det känner jag skillnad.
    Hade en period med rosenrot och ginseng, funkade bra. De har reklam för något preparat på tv, som visst skall höja prestationsnivån, skall testa det.
    Det värsta var, att jag inte kände mig trött förrän jag kört halvvägs hem. Då kom det.
    Vad hette det, grönsaker? Frukt? Jo, jag har blivit bättre med det där, försöker äta en frukt varje dag iaf. Men stressar gör jag inte, men visst, det är en del att hålla i huvudet ibland.
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången