• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Sonja68 skrev 2010-02-12 23:16:53 följande:
    måste JAG stå och kopiera i 1½ timme då jag borde ägna mig åt betydligt viktigare arbete som är betydligt mer akut. Ursäkta egoinlägget, men det var sköööönt att få ur sig det.
    Om någon klagar på det du inte gjort så säg att det beror på chefen!
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-02-14 21:46:19 följande:
    Hej alla glada och mindre glada! Här får ni en varm Alla Hjärtans Dag-kram från Norr ♥Jag har varit och sjunigt för Haiti i kyrkan ikväll. En riktigt fin konstert, allsång, sångstund med diktläsning blev det. Är glad att jag kunde medverka (mormor o morfar var så snälla och var med flickorna i fyra hela timmar, maken är bortrest). Vet inte hur mycket pengar vi lyckade samla in, men alltid något.Dfk; ja där slog du huvet på spiken. Ett kontrollfreak är vad hon är... Har funderat och funderat på hur jag ska lösa detta.Har tre olika alternativ:1) Snacka med henne direkt: typ säga till att hon får tagga ner, för alla våras hälsas skull.2) Prata med VD;n (som jag har bra kontakt med, vi har jobbat många år tillsammans och har en rak kommunikation) och tala om hur jag mår3) Ignorera henne och inte ta åt mig. Göra det jag hinner och sen bara inte bry mig.Alt. 3 känns inte som jag. Jag vill alltid göra allt så bra som möjligt och har svårt att bara låta saker bara vara och inte bry mig.Alt. 2 känns lite som att gå bakom ryggen. Gå till chefen och "skvallra" liksom.Alt 1 känns rakast och ärligast, men fy så jobbigt. Har jättesvårt att "bråka" med någon. Även om jag inte har för avsikt att bråka eller såra, så är jag rädd att jag förvärrar situationen om jag säger åt henne.
    Börja m ettan, funkar inte det så gå vidare till 2.
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-14 20:13:24 följande:
    Skulle vara intressant om alla som är gifta också kommer få "revidera" dom besluten?Hoppas dock inte
    Jag har fått revidera två äktenskapsbeslut, hittills...

Har haft en skön och i princip ledig helg, hade dop i domkyrkan i lördags. Det var stort och lite speciellt., sedan ett trevligt och uppsluppet dopkaffe.
    Det var katthelg i en handelsträdgård några mil hemifrån, och där passade vi på att köpa gräs till snuttarna. Skogisarna tuggar och trivs. Har gräs lite överallt i köket just nu.
    Vår gamla postback med pappersåtervinning är en ständig källa till lek. Siena är där dagligen och letar efter pappersmöss (kassakvitton och liknande). Men hur vig hon än är i vanliga fall, så är det krångligt att ta sig ner från backen. Nästan alltid blir det en tass el två i någon av vattenskålarna som står framför. Igår blev det både en tass och hela högra sidan som blev blöt. Hon såg mycket förvånad ut! Lilla gullet!
    Idag är jag också ledig, så jag har varit inne i den stora akademiska staden och tränat styrketräning, så skönt att göra det på morgonen. På kvällarna är det ett inferno inne på gymmet, kanske inte så konstigt när man tränar på ett ställe med typ 22 000 medlemmar.
  • Soldemor

Förresten, kan någon stänga av det där vita eländet som envisas med att hela tiden falla ner? Apless på det!

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-02-15 13:20:23 följande:

Nänänä, det vita som faller från himlen är ju min största glädje just nu. Våga inte stänga av det!
    OK, detta är något vi inte är överens om...
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-02-15 13:51:53 följande:

...eller huuuuuur! -som min tonårsdotter skulle uttrycka det.
    precis!
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-02-16 12:28:18 följande:
    Hej tanter! Hur mår ni idag?
    Här nere i syd mås det alldeles förträffligt! Håller på och planerar nästa gudstjänst jag skall ha, förutom den på onsdag, men den är klar sedan förra veckan. Nu är det 28/2 som jag har framför mig, det är såå skönt med framförhållning!
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-02-16 12:33:37 följande:
    Solde, du påminner väl oss när vi ska kolla på dig o Richard O i TV Är så orolig att jag missar...
    Mig och Rickard...jo, det låter något det! Det är den 28/4, om det inte blir inställt p g a något sportevenemang, som nu. Morr!
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-02-16 12:48:52 följande:

Jag är däremot sent ute den här gången. Sliter med söndagens temagudstjänst med Anders Frostenson-texter. I morgon går förmiddagen åt till en samtalsgrupp, på torsdag ryker förmiddagen till en prästsamling- så tiden börjar rinna ut...
    Sådär kändes min höst, hela tiden. Men vi är tre präster hela det här året, så jag får flera lediga helger på rad! Och me tid över för gudstjänstplanering!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången