Tantvarning för 7:e gången
Den är här också!
Den är här också!
Här är en JÄÄÄÄTTEKRAAAAM till Aleta. Känner så oerhört med dig vad gäller din häst! Jag röstar för shettisarna! De är ju så söta!
I natt började min kropp med "projekt grönt slem", och eftersom jag har förra vårens lunginflammation i färskt minne, ringde jag till doktorn. Fick en tid i kväll. Jag sa att jag inte hade tid innan, och det löste sig. Mycket man kan använda sitt ämbete till! Men jag har faktist en andakt på ett äldreboende i eftermiddag, och jag är ensam präst idag. Så jag var sanningsenlig. Jobbet kommer först!
När jag varit hos doktorn ikväll, skall vi på vip-invigning! Det är Amarettos uppfödare som öppnar en smyckebutik tillsammans med en kompis, och de har smygöppning ikväll för speciellt inbjudna *ser mallig ut*!
Maken har delegerats uppdraget att köpa en fin blomsterkorg, det har jag sett att de har i nyöppnade butiker och liknande. Sedan somnar jag väl innan jag hunnit hem. Har iaf meddelat sjukhuskyrkan att jag inte kan ha jour inatt, skulle definitivt inte orka om jag blev ingingd.
God förmiddag!
Styrkekram t Canttant och Aleta!
Fick ingen antibiotika av doktorn igår, hon tog sänka och sa att jag skall göra om sänkan i morgon, för den var något förhöjd. Hon hörde ingen lunginflammation (vad brukar sådana säga då?) men jag fick slemlösande brustabletter att ta tre ggr/dag. Har fortfarande lika svårt att andas och vaknade inatt av att jag var totalsnorig. Var det tabletterna kanske?
Det var jätteskojigt på vip-kvällen i smyckebutiken. Maken köpte en veckad orm i silver med kedja till. Den ser lite ut som ett kors, ett orm-kors?
Sedan när jag var på apoteket träffar jag en kompis från min gymnasietid och strax därefter. Hon bor i Stockholm nuförtiden, men hon var nere i Lund för hennes dotter bor där. Och hon var också jätteförkyld och skulle hämta medicin på apoteket. Är världen liten? Vi skall förhoppningsvis träffas och tala om livet när hon kommer till Skåne nästa gång.
Och jag skall förresten åka till en tant i juli...
*Snörvel*