Tantvarning för 7:e gången
Eftersom alla verkar sussa redan, eller åtminstone ägna sig åt andra aktiviteter än BT så säger jag väl Godnatt då. sov sött alla fina tanter och tantfans
Eftersom alla verkar sussa redan, eller åtminstone ägna sig åt andra aktiviteter än BT så säger jag väl Godnatt då. sov sött alla fina tanter och tantfans
Hej alla glada och mindre glada! Här får ni en varm Alla Hjärtans Dag-kram från Norr ♥
Jag har varit och sjunigt för Haiti i kyrkan ikväll. En riktigt fin konstert, allsång, sångstund med diktläsning blev det. Är glad att jag kunde medverka (mormor o morfar var så snälla och var med flickorna i fyra hela timmar, maken är bortrest). Vet inte hur mycket pengar vi lyckade samla in, men alltid något.
Dfk; ja där slog du huvet på spiken. Ett kontrollfreak är vad hon är... Har funderat och funderat på hur jag ska lösa detta.
Har tre olika alternativ:
1) Snacka med henne direkt: typ säga till att hon får tagga ner, för alla våras hälsas skull.
2) Prata med VD;n (som jag har bra kontakt med, vi har jobbat många år tillsammans och har en rak kommunikation) och tala om hur jag mår
3) Ignorera henne och inte ta åt mig. Göra det jag hinner och sen bara inte bry mig.
Alt. 3 känns inte som jag. Jag vill alltid göra allt så bra som möjligt och har svårt att bara låta saker bara vara och inte bry mig.
Alt. 2 känns lite som att gå bakom ryggen. Gå till chefen och "skvallra" liksom.
Alt 1 känns rakast och ärligast, men fy så jobbigt. Har jättesvårt att "bråka" med någon. Även om jag inte har för avsikt att bråka eller såra, så är jag rädd att jag förvärrar situationen om jag säger åt henne.
Hej! Jag har varit på massage på morgonen. Skööööönt. Men min massör, som är lite av min psykoterapeut också, var riktigt orolig... Framför allt för att jag varit bra rätt länge i axlar och nacke och nu har det knutit sig totalt, inom loppet på 2-3 månader. Varför??? undrade hon, är det nåt särskilt som hänt? Tja, ny chef på jobbet!
Dessutom har jag känt av magkatarren hela helgen. Den har jag sluppit ca 10 år nu. Men nu är det dags igen, precis som med spänningshuvuvärken och migränen. Blä säger jag bara.
Jag får se hur jag gör. Funderar på att informera chefen, som jag har bra kontakt med om hur jag mår OCH att jag tänker tala med vederbörande själv först. BAra så han är införstådd med vad som pågår och hur jag mår ifall det blir nåt rabalder. Och då kan han inte säga; varför har du ingenting sagt. Och så är han skyldig att vidta åtgärder om jag inte når fram till energivampyren.
Tja, vi får se hur det utvecklar sig. Skulle vilja ha detta "bortgjort" och undanstökat innan vi åker till fjällen på torsdag. Så jag kan njuta där och inte fundera på detta.
T hade feber imorse och snorar och hostar ! Måtte hon bli frisk till torsdag bara!
Dags för lunch! *magen kurrar högt*
CHARLOTTE KALLA!!!!! Vilken tjej!!!
NORRBOTTEN YEAH
Sverigeeeeeeeee, du ljuva fosterland!!!
Det har vrålats här hemma i soffan igår kväll må ni tro. För en gångs skull höll tjejerna på SVerige, men Katja höll lite på ryskan också.
Hej tanter! Hur mår ni idag?
Mittiprickan, känns det lite bättre idag? Det gör det för mig. Jag gick och lade mig kl 21 igår kväll och tog sovmorgon imorse för T är sjuk. Har varit hemma till lunch med henne och nu kom maken och löste av mig så jag kunde fara på jobbet.
Axlar och nacke värker mindre, min älskling smorde rejält med liniment igår kväll, och gårdagens massage var BRA!
Nu hoppas jag att jag mobiliserat krafter att mota bort neggovibbar från energivampyren här på jobbet
Har även ätit jordens godaste hemgjorda semla här på jobbet. Arbetsdan kan ju inte börja bättre
Solde, du påminner väl oss när vi ska kolla på dig o Richard O i TV Är så orolig att jag missar...
Kram till alla och grattis sverige o Björn Ferry.
hinner inte skriva annat än HEJ svejs, nu drar jag till fjällen! Ha de bra, vi hörs när jag kommer hem.
Ska bl.a. till Anja och Ingemars hemtrakter, tjoho!
Hej
Tillbaka från fjällen med armar o ben i behåll, även knattarnas.
Hade otur med vädret, -16 till -18 och storm. Liften högst uppe på kalfjället var stängd hela tiden, så vi fick hålla oss längre ner, närmare trädgränsen.
Men vi åkte varje dag, hela dagarna. MÅnga varma-dryckes-pauser dock och så mycket koll på kinder och näsor och att masker och dyl. var på plats.
Annars så var Hemavan jättetrevligt och fint. Bodde i kanonfin lägenhet. Tyvärr ett gäng med 25 st norrmän i slyngelåldern ovanför oss, så vi fick ingen nattro precis. Det må väl vara, men att de stod på balkongen och spottade snus och hällde öl på våra bilar, pissade och lämnade flaskor vid vår dörr, var väl mindre kul.
Hinner inte läsa ikapp här, har häcken full på jobbet. Nå't nytt under solen?
Såg i alla fall att Aleta har det jättejobbigt Kan bara skicka dig en varm, innerlig kram och böner att det ska lätta för er snart.
Och så såg jag att Tant Liz's barnbarn, en kille, har anlänt
Grattis, grattis!
Fjällbruttan; Jag passerade en skylt som sa att det var 3,2 mil till din by och 5,7 till Kittelfjäll, så jag var NÄRA dig i helgen, kände du det? Eller är du inlagd i Umeå nu