• Sonja68

Tantvarning för 7:e gången

...och jag kallar mig för körsångare... kyss mig i a**let

• Sonja68

Godmorgon tanter!
    Snö här i dag också.
    Har skottat så jag är blöt i svett redan innan man ens hunnit på jobbet.
    Ikväll är det slalomträning för tjejerna. De har missat flera gånger, dels när vi var i fjällen (men där fick de ju slalomträning hela dagarna) och så har vi ju varit krassliga. Flera träningar har varit inställda pga kylan också. Men ikväll så hoppas vi det blir av.
    LIllan skulle ha skridskoavslutning med dagis idag. Dagiset ligger 200 meter från ishallen, så de åker skridskor med barnen varje tisdag under nov-feb. Sen är det skidor som gäller.
    Många är nog inspirerade av Charlotte Kalla nu och sugna på att träna inför skidloppet som de har varje år på dagis

T har varit snäll och medgörlig de senaste två morgnarna, hoppas det håller i sig. Maken hade ett riktigt snack med henne i helgen, så hon vet vad som gäller. För att få gå på diverse aktiviteter, som ju kostar både tid och pengar och mycket planering från min sida, så gäller det att uppföra sig ordentligt.

Så underbart med Tantträff. Blomman och Aleta, jag hade såååå väldigt gärna varit med och hjälp till. Jag har ju en viss snövana

Jag försår inte heller vad som driver en människa till att hoppa framför ett tåg, huvva! Det känns så... tragiskt...!
    I Ryssland får jag ofta frågan; "Ni som har det så BRA i Sverige, ni har ALLT, ett bra socialt skyddsnät osv, varför toppar ni självmordsstatistiken och framför allt bland unga människor"? Har aldrig något riktig bra svar på det. De undrar om det är våra mörka vintrar, vår ensamhet/isolering (därborta umgås man ju väldigt nära, särskilt inom familjen), eller vad?!

Önskar alla en bra dag!

• Sonja68

Didis: Såklart du är orolig !! Man slutar väl aldrig oroa sig för sina barn?! Jag har nån kylskåpsmagnet hemma som jag fått av min bästa väninna, tillika mammamentor, där står nåt i stil med: "En mamma håller sina barn i handen för ett tag men i sitt hjärta för evigt"

Aleta: Jättetråkigt med pållen... Jobbigt, jobbigt. Styrkekram till dig.

Här fortsätter det att blåsa och snöa och t.o.m jag börjar bli lite less...

• Sonja68
    Aleta skrev 2010-03-02 19:06:47 följande:
    Jag hörde på radio att oppositionen vill ta bort både ROT- och RUT-avdraget, jättedumt! De som har råd att laga lagar ändå, men de som har det lite sämre måste ju låta bli då! Färre arbetstillfällen också, alla som har startat firmor som hjälper till med hushållsnära tjänster kommer att få slå igen.
    Håller med!! Utan ROT-avdraget hade vi fortfarande suttit med dragiga, halvruttna fönster och rimfrost på rutorna. Säkert som amen i kyrkan.
  • Sonja68

Jag fick ett roligt mejl förra veckan, "Arga lappar" Gud så jag garvade Det var när det var som värst med nya stjärnchefen på jobbet, så jag var verkligen sugen på att skriva en arg lapp då

• Sonja68

Grönt slem, uäk. Bra att du tar tag i det i tid Solde!

Vill ni se en fin bild på Syskonkärlek, så kolla mitt galleri under "starka bilder". Första bilden.
    Den har jag som skrivbordsunderlägg på min dator på jobbet. När det blir pissigt här på jobbet stänger jag ner alla fönster och kollar på den bilden och blir alldeles varm i hjärteroten. Inser att jag har så mycket att vara glad och tacksam över och helt plötsligt känns tjafset på jobbet inte så viktigt längre.

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-03-03 12:42:34 följande:
    Sonja, idag hade jag en liknade början på min och sonens dag som du hade med din flicka häromdagen. Man får fysiskt ont överallt...Nu redde vi vä ut saken innan han gick, men vilken värdelös början på en annars solig dag.Där och då tänkte jag faktiskt medvetet : "det är inte bara i min familj, de andra mammorna har också skitmornar och blir arga ibland". Det hjälpte ganska mycket.
    Visst ÄR det verkligen så att det hjälper att veta att man inte är ensam om att ha skitmornar och förvandlas till en monstermamma titt som tätt?! *kram* synd att du fick så dålig start på dagen. För mig brukar det knyta sig i magen.
    Men min T hon hade som sagt inte tänkt mer på saken sen hon väl kommit till skolan.
  • Sonja68

Cantaton: Inte alls konstigt om du gått igenom en depression, med tanke på hur mycket jobbigt som du tvingats hantera senaste halvåret. Kram på dig. Hoppas det vänder nu och att orken kommer tillbaka tillsammans med vårsolen.

Jag har varit på barnkören med lilla K. Hon sjöng för glatta livet och rockade lös i kyrkan med tamburin och andra roliga instrument. Alla föräldrar inkl. körledaren bara bröt ihop av skratt för att hon är så skön och omedelbar
    "Fest, fest, fest i Jerusalem" är hennes favorit

• Sonja68

Cantaton; jag vet hur det är att brottas med dåligt självförtroende. Skitjobbigt! Det enda jag kan säga till dig är: Förutom att du är jättebegåvad och kunnig inom ditt område, vilket du får bevis för varje dag, så är du en _fantastisk_ medmänniska, hjälpsam, rolig, passionerad, med ett stort, varmt hjärta. Det är ändå det viktigaste. Deadlines och viktminskning, stökig lägenhet är bara en fis i rymden egentligen. Vem kommer ihåg en männsiska om femtio år för att h*n "hade så städat hemma", eller "var duktig på att hålla deadlines och tappa kilon"?
    Nä, det som etsar sig fast hos folk (mig i alla fall) är människor som var riktiga människor av kött och blod, varma, kärleksfulla, humoristiska, omtänksamma, MEDmänniskor. Såna som du, min vän! ♥ ♥.
    Jag är säker på att ingen kommer tänka på mig som hon som lyckades få klart bokslut i tid, eller inte få klart dem i tid. Eller att jag hade ett hus som inte var stylat à la Simon & Thomas. Därmot tror och hoppas jag att folk tänker på mig som hon som hade nära till skratt, redo att lyssna på sina vänner vilken tid som helst på dygnet, gråta och skratta tillsammans med sina vänner, hade ett stort varmt hjärta och ett öppet, välkomnande hem, som såg något bra i de flesta människor och spred glädje omkring sig. DÅ skulle jag känna mig nöjd med mig själv
    Cantis, du är en fantastisk människa, och det kan säkert flera i din direkta omgivning skriva under på, tex, sambon, pappa, släktingar, vänner. Lyssna på oss!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången