Tantvarning för 7:e gången
Yessss, se upp för tanterna!
[/citat]
Så Aleta, nu har jag skrivit på!
Yessss, se upp för tanterna!
Vi kan säkert hjälpa till!
Öron och halsar - de vet vi var de sitter åtminstone.
Ojojoj! Sprutor och hormoner. Nu är det du som behöver kramar Passionsblomman.
Underbara tanter!
Ja, Sonja, jättebra. Om jag var din chef skulle jag befordra dig!
En gång har jag skickat ut två medarbetare som satt och skickade elaka, dolda pikar till varandra i flera dagar. När det hade hållit på några dagar så fick jag nog.
"Ut härifrån, båda två!" skrek jag "och kom inte in igen förrän ni har rett ut det här så att ni kan uppföra er som vuxna människor."
Jag vet inte vad som hände när de var ute, men de kom tillbaka efter ett tag och skötte sig efter det. (De hade väl fått en ny gemensam fiende antar jag. )
Älskar hattar för övrigt Cantaton! Mer hattar åt folket. Finns det förresten något stiligare än en karl i hatt?
Bruttan, bra att du tar det lugnt nu! Du behöver spara krafterna till flumriden!
Passionsblomman, du borde faktiskt kontakta en tidning och skriva lite krönikor! Så bra!
Grattis Cantaton! Jag slänger in lite clotted cream till sconsen.
Välkommen Lara C!
Ojojoj, Bruttan kniiiiip!
Grattis till dig också Mittiprick!
Är det fler som fyller år?
Sonja, vad härligt det låter med skoter och pulka. Jag och maken skäms lite för att vi inte orkade ta ut barnen i det vackra vädret idag. Nej förresten, vi skäms mycket! (Mamma hjälper till med att påpeka att barnen måste ut....)
Bråkiga ungar glömmer vi just nu, jag tar ett glas vin, skål på er tanter!
Passionsblomman, jag röstar på dig också, alla gånger!
Förresten Heloise, glömde säga att jag och maken inte kunde låta bli att fnissa åt ert kylskåpsspöke.
Fjosok, klänningen blev lyckad, sorgligt med hon som dog.
dfk, skänt med fler som skåpäter. Ibland kan man göra riktiga fynd! Som igår när jag insåg att jag hade ett kilo (!) macadamianötter som måste ätas upp. De var till något chokladexperimentrecept som aldrig blev av och som sedan har glömts bort med allt som har hänt. Jag tror jag hämtar lite till mitt glas vin.
Om man har vin, blir det *vin prutt, prutt* istället då?
(Jag tar en extra klunk och lyssnar på hur maken och äldsta dottern bråkar om något, men det skiter jag i!)
Passion är det påsk nu igen?! Vad fort tiden går. Kanske är svaret på pralinfrågan. Jag sitter för första kvällen på länge utan en massa stress hängande över mig. Inga beslut kommer att tas idag.
Var det någon speciell sort du ville ha?
Och pratglada familjen som inte lyckas säga något får definitivt klara sig utan er, ni behöver lugn och ro!
Ligga på punchverandan och käka praliner!