• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Det måste nog vara en mening med att vi skall titta på hus på lördag, har precis fått reda på, att det ligger ett gym 150 m från vårt hus, på en parallellgata! Det är NÅGOT närmare än nu, då vi har drygt en mil in till stan'!

• Soldemor

Im yours skrev 2010-02-25 12:35:39 följande:

Solde; Håller tummarna för huset är i gott skick. Jag vill oxå ha gångavstånd till gymmet. Tränade hos sjukgymnasten på vårdcentralen, m tröttnade snart då ordet trivsamt, funktionellt och service fattades i hela lokalen
    Såå viktigt det är med trivsel när man skall träna! Och visst är det rätt ok där vi tränar nu (bortsett från att det är 22 000 medlemmar, så det blir trååångt!) men det är långt dit och ibland blir det bara så knöligt att ta sig dit, om det är pass som börjar helt olika, som vi tänkt gå på. Har man det runt hörnet spelar det liksom inte samma roll. Dessutom har de morgonspinning kl 7 vissa dagar i veckan (ja, jag har redan kollat schemat!) och då kan man träna innan jobbet. Och huset ligger vid ett grönområde, och det finns ett annat i närheten, med en å. Kan tänka mig att Snuttisarna gärna går där, finns säkert små insekter man kan fånga! Ja, hoppas verkligen att huset är ok och att maken vill ha det!
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-25 18:00:50 följande:
    Hoppas huset är allt ni önskar Solde, så spännande med husköp, H och hennes kille är oxå ute och letar hus. Klart att Elsa ska ha ett hus! Velour mysdress är väl en ok outfit för svärisarna och svägerskan med halva?
    Det hoppas jag med! Fast just nu är jag bara så bekymrad för lilla Soldisen. Hon har några knölar under svansen, och när jag försöker föra bort päls för att kunna se bättre, låter det som om det gör ont! Typiskt att maken är borta med jobbet ikväll! Ja, jag är en hönsmamma utan dess like! Jag blir så orolig när det är något med mina små älsklingar... (här skulle det varit en ledsen gubbe om jag hade kunnat göra en sådan. Kan bara glada och det känns inte rätt alls just nu)
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-25 21:38:26 följande:
    Just hemkommen från en fin mässa. Har också varit med om en rätt kul sak jag tänkte delge. En kompis som är uttalad ateist lyckades med konststycket att på en fest för några veckor sedan sjunga i allt vad han orkade med i denna text.Herre var med mig längs den väg vi alla måste färdasHerre var med mig genom nattens mörkerHerre var med mig och du följer mig alltid dit jag gårHerre var med mig på den stora vägen mot ditt ljusLägg till ett amen och det är en fantastiskt vacker bön.Han sjöng detta i berusat tillstånd, nästan i extas och jag tror inte han fattade vad han sjöng riktigt. Det är en bra låt nämligen. Men vet någon av er vilken?Ledtråd? 80-tal, USA-etta, amerikanskt och trasiga vingar Den som gissar rätt vinner Fjosoks respekt och en virtuell puss på nosen
    Kyrie Eleison - Hette inte gruppen Mr Mister. Broken wings var en annan av deras stora hits
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-25 23:51:41 följande:
    Vill bara säga att Kyrie eleison kan översättas på många sätt. Herre var med mig, var med oss, var nådig etc ...
    Herre förbarma dig, är väl den översättning som används vid gudstjänster, just under Kyrie-momentet.
  • Soldemor

Boken om luddet är bara för underbar!

Här nere i syd så smäääälter det och är 2 plusgrader! Och hela kvällen och natten har det regnat! Tralala!
    "Ja det är våren, ja det är våren" hoppas jag iaf. Det är dags nu!

Tack för tipset om svanskörtlarna. Får nog kolla upp det orgdentligt.

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-02-26 09:05:02 följande:
    Heeeej!!! Hur mår Canta? Och Solde; här var -32 igår, idag är det lite varmare: -29
    +6! Och sol!
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-02-26 09:31:31 följande:
    Solde; när ska ni se på huset, i helgen?
    I morgon kl 11.00!
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-26 09:42:52 följande:
    Jag vet inte ens vad rigabalsam är!?Dagens nyhet: Lördagsgodiset är hotat!!! Det levereras inget socker norr om Skåne.
    *skickar över massor av god choklad och smågodisar*
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången