• Cantaton

Tantvarning för 7:e gången

Nu är jag alltså äntligen hemma efter en körig dag. Dock kan jag inte se att någon annan dag den närmaste tiden kommer bli mindre körig... Men jag kanske åtminstone kan få slippa migrän på det?

Vi hann faktiskt spela in hela 9 låtar ikväll. Jag är alldeles förvånad över hur mkt vi hann Men det är bra, så att vi inte behöver lyssna på 2 låtar runt runt i montern sedan

• Cantaton

Framför allt med tanke på att jag hade migrän. Sen är ju frågan vilken ambitionsnivå man lägger sig på. Vi hade säkert tagit om vissa delar om det hade varit en producerad skiva som skulle ut i handeln liksom

• Cantaton

MittiPrick, det där låter inte alls kul

Jag är TRÖTT!! Gick upp imorse och tränade styrketräning. Gjorde mig iordning i omklädningsrummet och åkte direkt ut till Ekerö där jag skulle sjunga på en begravning, men då bussen stannade 1200m från kyrkan och dessutom var 10 minuter sen blev det en riktig powerwalk. Och så sjöng jag.

Blev skjutsad ca 1000m på vägen tillbaka av en av begravningsgästerna. När jag så väntade på hållplatsen (bussen skulle gå om underbara 30 minuter i kylan...) stannar en kvinna till med sin bil och frågar om jag ska in till stan och skjutsar mig till Bromma! Lovely. Snälla människor är bra. Brorsan hämtade mig i Bromma och vi åkte hem till mig och packade bilen för att sedan fortsätta till mässan och bygga upp montern. Och där har jag varit till nu (till 22, men först nu är jag hemma och har slängt i mig lite mat).

Pust och stön. Montern blir bra. Har några småsaker att fixa imorgon, men sen så! Det enda jobbiga är att jag inte har lyckats skriva ut tävlingstalongerna till tävlingen. Bläcket i skrivaren tog slut Vad gör jag åt det nu? Jag har 81 talonger. En början, men sen då? De räknar med 5000 besökare....

• Cantaton

Tittar in och säger hej. Här verkar det ha varit rätt lugnt under dagen. Jag ska lägga mig så att jag orkar upp till en ny mässdag.

• Cantaton

Aleta, det går bra. Efter mycket om och men inför - gaaah vad struligt jag hade det. Ända fram till en timma innan mässan öppnade, typ. Men jag är JÄTTENÖJD med min monter!! Ska se om jag kommer ihåg att leta efter o ta med kameran idag. Den är ceriserosa med upphöjd scen och massa rosor

Igår blev det en konkret bokning på plats, men jag känner att det nog finns fler på gång. De ska bara hem och smälta först.

Jag tycker att det känns bra för nu

• Cantaton
    Om en halvtimma bär det av igen. Vi fick spela två låtar på stora scenen innan modevisningen igår och det blir likadant idag. Vi var BRA igår, hoppas vi är det idag också Det var jätteroligt att stå på catwalkscenen med glittrande silvermatta och strålkastare. Människor på alla sidor om scenen.
  • Cantaton

MittiPrick, har läst ditt mail, svarar imorrn

Ja, en hel helg på mässan är över. Än har jag inte sett så mkt konkret resultat av det, men jag har en bra känsla i kroppen och jag är väldigt nöjd över min insats. Skönt. Nu ska jag och sambon ha lite myskväll eftersom jag jobbat fredag-lördag-söndag länge och väl. Vi har precis varit ute och ätit och dessförinnan var vi i mataffären och handlade nyponsoppa och lite sånt till ett kompispar som ligger i vinterkräksjukan och inte kommer utanför dörren.

Godnatt

• Cantaton

God morgon! Igår kväll var jag trött men kände ändå att jag var inne i ett flow och kunde köra på i 180. Idag.. Haha. Trött och halsont lockar inte direkt till en dag i 180. Men jag har lovat att åka in till kontoret för att spela in ett telefonsvararmeddelande - och det kanske får bli allt jag jobbar för dem idag... Måste nämligen skicka in kontrolluppgifter på löneutbetalningarna och de ska vara Skatteverket tillhanda idag och så har jag deadline på en rapport idag som jag aldrig lyckades skriva i höstas då jag blev sjukskriven. Så ja, full fart lär det ju uppenbarligen bli vare sig jag vill det eller inte...

• Cantaton

dfk, jag har nu spelat in det där till företaget samt ordnat med kontrolluppgifterna till skatteverket. Efter det är jag betydligt lugnare. Just nu sitter jag faktiskt och gör ingenting. Men det är mest för att jag inte kommer mig för med att börja med den där rapporten... Ser dock inte att det skulle vara omöjligt att bli klar med den idag.

• Cantaton

Heloise, instämmer med dfk angående chokladbollarna. Det var tom så jag läste upp det för min sambo igår

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången