*vinkar till Sonja och Aleta*
Lillabruden, jag vet precis vad du ska göra mot din vinterdepression... åk till Hawaii!
Hawaii, eller i alla fall Oahu som jag är på (den mest befolkade ön där Honolulu ligger) är amerikanernas Teneriffa. Att resa hit inklusive hotellpaket är ganska billigt från USA. Vårt hotell ligger i Waikiki som nästan alla andra, mitt i smeten alltså, och är helt fantastiskt till det pris vi betalat! Stort, fräscht rum med välutrustat kök. Jättebra service i receptionen, man kan fråga dem om allt!
När man väl tagit sig hit är livet enkelt, väldigt turistanpassat. Och ganska dyrt. Inte att äta ute, men att handla mat i mataffär t.ex. är jättedyrt... (men vi är lite sparsamma och gör så ändå, därför ville vi ha kök).
Men trots att jag är i turistparadisenas turistparadis, måste jag också göra ett litet ego-gnäll-inlägg... Det är så att jag är så hemskt ängslig. Jag blir nervös för allt och är superhypokondrisk. Jag har en del matnoja på grund av mina allergier mot nötter och jordnötter, och här är jag nojig med allt jag äter, även om det typ bara är pasta!
Flygresan hit var jobbig för de serverade jordnötter på planet och jag hade inte sagt till om det i förväg för jag visste det inte. De flesta europeiska flygbolag har slutat med det. Det gjorde att jag satt och hade ångest i ett par timmar, och inbillade mig än det ena symtomet, än det andra. Jag kan vara så med min allerginoja, men nu var det extremt! Och jag sa till min pojkvän då att ångest dröjer kvar i kroppen i ett par dagar, så ängsligheten jag hade de första dagarna här skyllde jag på det, och det blev bättre efterhand.
Men nu har jag fått en konstig grej; min tunga och insidan av munnen är alldeles ömma. Det har kommit mer och mer sedan vi kom hit, och verkar fortfarande byggas upp. Tungan svider, som om man ätit _alldeles_ för mycket sura godisar, smaklökarna jättesvullna så tungan är helt prickig (men inga blåsor), och insidan av kinderna är också liksom "sträv", som om slemhinnan är lite svullen. Har någon av er en aning om vad detta beror på? Det verkar inte vara kopplat till något jag äter.
Och att ha en svidig mun är väl ingen fara alls egentligen, jag borde bara njuta av semestern, men än en gång triggas min ängslighet (fast inte lika mycket som av tanken på jordnötter). Vad gör man åt det? Jag har aldrig varit såhär när jag var yngre och nu: värsta psykfallet. Alltså, jag går inte runt och är konstant orolig, utan jag har det ganska bra, men sedan kommer då och då orosattackerna.
Jaja, om man inte har några problem får man väl skapa sig några... Men tack ni som orkade läsa, jag behövde skriva av mig.