• Cantaton

Tantvarning för 7:e gången

Om ni skulle fastna för "Allt kommer bli bra, mamma" får du säga till, för det finns inte noter utgivna på den (egentligen).

Oj, tack vilka fina ord!

Fjällbruttan skrev 2010-01-12 13:13:40 följande:
    Bred dina vida vingar är min personliga favorit också, men svärmor tycker den är för jul-lik...?? Så den får väl hamna på minnesstunden också...Nocturne har jag också funderat på och Only love, och givetvis Carolas Allt kommer bli ....Du är suverän och underbar, vet du det? kram  
  • Cantaton

Oj, nu måste jag visst bege mig! Idag ska jag inkassera fjolårets födelsedagspresent (varför har jag inte gjort det innan?!?!??!): en helkroppsmassage! Och dessutom för jag en bonus i form av helkroppspeeling. Bästa moster har gått och skolat om sig till ett riktigt trevligt yrke, måste jag säga

Morsning korsning på ett bra tag!

• Cantaton

Ja, Carola har skrivit en väldigt fin text till "Allt kommer bli bra, mamma". Hon skrev den dagen efter att hennes mamma dog.

"Superduktig", med vad? Vad har jag nu gjort? Haha.

Im yours skrev 2010-01-12 17:28:27 följande:

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!Här är det full rulle. Finns det en kopp te till mig tro.Bruttan; Tänker på er, förlorade min mamma redan 1983. Lyssnade på "Allt blir bra mamma med Carola". Vilken fin text!!!!Blomman; Du har åstadkommit jättemycket även det sista halvåret. Vet hur det är då känslorna gungar fram och tillbaka. Om du orkar så skriv tankar o händelser, ett bra sätt att terappta sig själv lite och att hitta tillbaka till sig själv.Cantaton; Jösses, säger det igen; Du är superduktig!!Aleta; Vad kul m nya erfarenheter, o nu vet jag oxå en som är med i mensa.Heloise; Det nummret av Amelia ska inhandlas av mig. Vad härligt att ni vill vara med.Sonja; Välkommen hem från Öster.Thinker; Vilken story den byn har att skrävla om. Tur att alla klarade sig från skador.Frulle; Ska tänka på dig, och som sagt; Härligt att du kan göra operationen. Blir det Akademikliniken, el? Kramar.Solde; Vilket gött jobb du har!Till alla jag inte nämnt men hela tiden tänker på, Massor av kramizar. / Liz
  • Cantaton

Oh det doftar en massa om mig. Eftersom jag är förkyld täpper näsan till ibland och när det släpper får jag liksom en dust av "lukta gott" Från peelingen. Skönt att bli lite avslappnad och bortskämd en stund.

• Cantaton

Jag har ätit massa nyponsoppa senaste dagarna när jag inte har mått så bra i magen. Riktigt gott, verkligen! Fast jag har haft glass i

didis skrev 2010-01-12 19:12:31 följande:
    Hemma-a-a-a-a-a!Sitter och äter nyponsoppa med mandelbiskvier, det måste varit flera år sedan - varför?? Är så himla gott!Maken har blivit erbjuden en chefstjänst igen och jag tror han tar den, han känner sig "klar" som projektledare och tycker inte det är utmanande längre. Men jag sitter här och ojar mig över att det blir för mycket för honom när inte jag är hemma och stryker hans skjortor... (nu hävdar maken visserligen att det inte är så stor skillnad när jag itne är hemma - de är ändå han som städar och skjortorna har han alltid strukit själv )Men som ni vet vid det här laget har jag konstant dåligt samvete över att ha flyttat hemifrån och det känns faktiskt rätt kass att inte kunna stödja honom i detta eftersom han har ställt upp 100% både när jag startade eget och nu när jag veckopendlar (och tex måste lyssna på mina (för honom)helt obegripliga röntgenföreläsningar )
  • Cantaton

Om det ändå fanns nån att sprida den till men det är klart - på tåget och bussen hem, så! Sambon kommer väl hem så småningom också.

Aleta skrev 2010-01-12 20:09:08 följande:
    Du behöver säkerligen inte ha dåligt samvete didis, skjortor kan alltid vänta oavsett vem som stryker dem (en tröja över i värsta fall ).Och tack för tipset om nyponsoppa och mandelbiskvier, det var verkligen evigheter sedan!Cantaton, vad härligt att sprida väldoft omkring sig.
  • Cantaton

Nice!

Bobou skrev 2010-01-12 21:36:59 följande:
    Hej tanterna, här är ni ju! Och vilken start på tråden, tio sidor på en dag, helt sjukt ju!Aleta, vad intressant att du är mensamedlem, kan du inte berätta lite mer om det? Jag har inte riktigt förstått den organisationen, och folk har mycket fördomar om den också.Själv är jag hemma och packar ikväll. (Eller jag ska iaf, har väl inte riktigt börjat än...) Som någon kanske minns, så åkte ju min pojkvän till Seattle i oktober för att göra sitt examensarbete. Och på lördag ska jag åka dit för att hälsa på honom! Känns underbart men pirrigt att träffas igen, lite nervöst faktiskt! Jag blir borta tre veckor och har surat lite över att när jag nu för en gångs skull gör en långresa mitt i vintern, måste åka till kalla fuktiga Seattle. Igår kläckte pojkvännen att om jag nu ska vara i USA i tre veckor, varför åker vi inte till Hawaii i en vecka? Ja, varför skulle vi inte göra det och varför har inte jag tänkt på det förut? Så nu håller han på och kollar upp flygbiljetter och hotell! Med andra ord, alla tips om Hawaii mottages tacksamt!
  • Cantaton

Jag känner inte att jag hinner med!!! (finns det nån smiley som river sitt hår?) Men nu är jag ju för trött... åh

• Cantaton

Sommarsemester känns avlägset Men jag har en kompis som ska gifta sig i Turkiet, troligtvis i augusti, så då blir det en resa till Turkiet

• Cantaton

Jag behöver hjälp (idag!). Vad gör att ni fastnar för en annons? Tex en banner här på BT. Vilka SER ni? Vilka klickar ni på?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången