• Cantaton

Tantvarning för 7:e gången

Ja, det är klokt. Hellre för många tankar på papper - dragna åt olika håll, med olika siffror (önskar, realistiskt osv).

Sådana historier är jobbiga. När folk lämnar husen. Jag läste idag att 3 av Haitis 9 miljoner invånare är skadade eller saknar hem just nu. En tredjedel av befolkningen!

Aleta skrev 2010-01-15 10:48:10 följande:
    Ja, jag måste sätta mig ner och göra en riktig kalkyl så att man inte kastar sig in i något som är omöjligt.Visst är 4000:- helt galet! Mamma ringde och frågade hur i hela friden folk klarade sig och de (antar att hon menar Försäkringskassan) berättade att folk ringde och grät för att de måste lämna sina hus. Hemskt.
  • Cantaton

Ja, visst är hon duktig! *stolt över fjällis*

Aleta skrev 2010-01-15 10:41:41 följande:
    Bravo Fjällbruttan!Och vad duktig du är som kan be om hjälp, det är jag urusel på!
  • Cantaton

Ja. Pratade precis med mormor. Och hon säger bara lugnt: "Men Jessica, så är livet ibland. Det kommer sådana perioder när allt är fel och det är bara för att vi ska uppskatta när det är bra. Annars märker vi inte det.". Haha, hon resonerar precis som jag gör när jag inte själv är mitt i svackan Men hon har rätt, såklart.

Soldemor skrev 2010-01-15 11:08:25 följande:
    Ibland vill man bara liksom vara en struts och stoppa huvudet i marken och titta fram igen när allt ordnat sig!
  • Cantaton

Det är väl inte så konstigt - det ligger DIG närmare! Du är ingen hemsk människa för det. Jag tyckte väldigt synd om Melker Andersson när Grill brann för det var min favoritrestaurang (o är väl det nu med iofs ) och sedan när Kungsholmen brann förra året tyckte jag ännu mer synd om honom. Två restauranger på kort tid, och nu bodde jag dessutom på Kungsholmen o hade varit på hans restaurang här o ätit. Det blir mer påtagligt när man har nån anknytning. Jag har också varit rätt avtrubbad från det här med Haiti tills jag började läsa lite artiklar idag... Har iofs varit på Haiti också.

Soldemor skrev 2010-01-15 11:21:22 följande:
    jag är nog en rätt hemsk människa, egentligen. När jag åkte till jobbet igår, så talade de mycket om branden på Buhres i Kivik. Det är en helt fantastisk restaurang och fiskbutik som har funnits i många år och utvecklats från i princip garageförsäljning och rökeri till en jättestor affär, mindre servering och stor restaurang med fönster ut mot havet. Vi har ätit där ganska ofta. Mitt första Österlenminne med maken var när vi åt halstrade laxben som vi köpt där, när det bara var en liten fiskbutik. Vi satt i hamnen i solen och åt på våra ben. Vi brukar också åka dit med kompisar. Nu finns inte det här stället mer, efter vad jag förstår på tidningar och tv. Och när jag då åkte till jobbet igår, så intervjuade dem en granne till ägarna, samt ägaren själv. De var helt förkrossade och chockade. Jag blev jätteledsen själv och i natt (skratta inte nu!) sov jag i en t-shirt jag köpt i fiskbutiken, med bild på två hajar under ett täcke och texten fishlovers. Även om det på Haiti är fasansfullt utan egentliga ord att beskriva det med, så berör det här med Buhres mig på sätt och vis mer, det är så nära och det stället betyder så mycket för oss!
  • Cantaton

Jag kanske ska ta efter dig där. Med julsakerna.

Sonja68 skrev 2010-01-15 11:26:03 följande:
    Cantaton, du får några styrkekramar av mig också.Fjällis, starkt att be om hjälp!! Du verkar jämt hjälpa till och ställa upp för alla andra, så du är verkligen värd all hjälp själv Jag är också lite duktig: Har bestämt mig för att INTE stressa upp mig över att vi är de enda som har kvar julgran och julgardiner, adventsstakar och stjärnor.Jag tar bort det när jag hinner. Nu ska här först klaras av T:s tjejkalas på söndag.Jag skyller på att vi firar enl. rysk tradition. Dvs. igår firade vi det "gamla nyåret" enl. någon gammal kalender som de följer. I Ryssland är hela januari en jul- och nyårsfest Men ärligt talat så är jag spyless på julgrejerna, men som sagt, jag tänker INTE stressa upp mig över detta. Jag tar det eftersom.
  • Cantaton

Dags att hoppa in i duschen kanske. Om en dryg timma måste jag gå hemifrån och då måste håret ha hunnit blivit torrt och tillpiffat (helst lockat om inte lockarna hittar fram av sig själva. Men är tveksam om jag fönar), och sminket ska vara lagt.. o så måste jag hitta kläder som jag kan fotograferas i, och eftersom jag är mitt emellan den vikt jag haft nåt år och den vikt jag haft tidigare - och dessutom mitt emellan två konkreta klädesstorlekar är det svårt med min garderob.. Gaaaah.

• Cantaton

*sätter på Carolas "Credo" på hög volym* Lite popgospelig lovsång kan väl få en på bättre humör?

• Cantaton

Me like

Bobou skrev 2010-01-15 19:12:48 följande:
    Jag kan hålla mig och kolla hemsidan sedan, vet inte om jag kommer att ha datortid innan jag åker i vilket fall.Cantaton, så här är det:3...2...1...NU!!!!Nu vände det för dig! Det är nu det börjar gå uppåt igen!! Visst, är man på botten har man en bit upp och det är jobbigt ett tag till, men från och med nu kommer det att gå åt rätt håll hela tiden! Din pappa kommer långsamt att bli bättre, din ekonomi har en svår månad men sedan blir det bättre, förkylningen går över och bröllopsmässan kommer att innebära mycket jobb men framför allt stora möjligheter.Varje dag blir just nu bara ett par minuter längre än den förra, och det är fotfarande ganska mörkt, men i februari tar det fart på riktigt! Då riktigt märks det hur blir ljusare för var dag! När man tränar har man platåer då man inte märker så stor skillnad, men helt plötsligt en dag om några veckor, då kommer du att titta ner på din kropp och tänka WOW! När hände det där?! Och vet du vad, det är just som det händer, när du kämpar på genom dina motgångar! Och exakt samma sak gäller ditt företag. Visst är det bra?!?!
  • Cantaton

Gmail är bäst

Aleta skrev 2010-01-16 12:55:59 följande:
    Hurra!Jag har precis videochattat med min man som är i USA. Ungarna blev jätteglada, nu känns han inte lika långt bort längre. Jag älskar gmail, det tog typ en sekund att starta upp!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången