Det är väl inte så konstigt - det ligger DIG närmare! Du är ingen hemsk människa för det. Jag tyckte väldigt synd om Melker Andersson när Grill brann för det var min favoritrestaurang (o är väl det nu med iofs
) och sedan när Kungsholmen brann förra året tyckte jag ännu mer synd om honom. Två restauranger på kort tid, och nu bodde jag dessutom på Kungsholmen o hade varit på hans restaurang här o ätit. Det blir mer påtagligt när man har nån anknytning. Jag har också varit rätt avtrubbad från det här med Haiti tills jag började läsa lite artiklar idag... Har iofs varit på Haiti också.
Soldemor skrev 2010-01-15 11:21:22 följande:
jag är nog en rätt hemsk människa, egentligen. När jag åkte till jobbet igår, så talade de mycket om branden på Buhres i Kivik. Det är en helt fantastisk restaurang och fiskbutik som har funnits i många år och utvecklats från i princip garageförsäljning och rökeri till en jättestor affär, mindre servering och stor restaurang med fönster ut mot havet. Vi har ätit där ganska ofta. Mitt första Österlenminne med maken var när vi åt halstrade laxben som vi köpt där, när det bara var en liten fiskbutik. Vi satt i hamnen i solen och åt på våra ben. Vi brukar också åka dit med kompisar. Nu finns inte det här stället mer, efter vad jag förstår på tidningar och tv. Och när jag då åkte till jobbet igår, så intervjuade dem en granne till ägarna, samt ägaren själv. De var helt förkrossade och chockade. Jag blev jätteledsen själv och i natt (skratta inte nu!) sov jag i en t-shirt jag köpt i fiskbutiken, med bild på två hajar under ett täcke och texten fishlovers. Även om det på Haiti är fasansfullt utan egentliga ord att beskriva det med, så berör det här med Buhres mig på sätt och vis mer, det är så nära och det stället betyder så mycket för oss!