• dfk

Tantvarning för 7:e gången

Fjosok, jättefina klänningar!

Sonja, vilken mardrömsmorgon, men vilken gullig "svägerska" du har som kunde komma!

mittiprick,tack för dina ord!
    Du,jag blir också hemskt nyfiken...

cantaton, Ja nu kör jag på, när jag väl har kommit igång! hur går det med din träning? Går du 3-4 gånger i veckan?

• dfk

Diz, klänning nummer ett eller två tycker jag var allra finast.
    Svårt att välja då alla var fina.

Mittiprick, vad kul med att spela in lite!! Kanske man kan få höra något framöver?

Cantaton, jag är jätteglad för din skull! Det börjar hända grejjer nu med din karriär!!

Passion, på dom bara! Det är klart att ingen ska få vara dum mot sonen. Hoppas att det går bra hos läkaren också.

Heloise, stora kramar till er båda! Förstår att ni sörjer er vän.

lillabruden, men snälla nån, vad är det där för en typ? Kom hon sen då och tittade på lägenheten?

Liz, vad roligt att få ta del av det kuliga och spännande som händer med ditt skrivande!

kramar till er alla!

• dfk

Heloise, vad skönt att du har haft en bra dag. Det låter ju hemskt spännande med det där jobbet! Varför inte söka, och om du får komma på intervju bara tala om hur läget är. Många gånger har jag själv stött på att de står önskvärda egenskaper eller utbildning i en annons och man har sökt, så gör man undantag om det är en intressant sökande. Personkemi och annat räknas ju in också. Du är så nära målsnöret så du kan nästan räknas som kvalificerad ju!

Kring snöovädret. Här tar det ordentligt med fart på snö som bara faller och faller och hård blåst. Hoppas att ingen kommer till skada.

Aleta, hur har det gått med din dotter förresten? Hon hade ju så ont i ryggen.

• dfk

Skönt att du är piggare Villemoa!

Mittiprick, det låter inget kul att hamna ner i någon mörk avgrund. Hoppas att det löser sig, vad det än är. Kramar till dig!

Lillabruden, vad spännande med flytten!

Bobou! Hoppas det blir bättre med munnen. Håller med om att gå till läkaren är det bästa, så du sedan får njuta fullt ut av din resa. Roligt att höra av dig där bortifrån.

Maken och jag håller på att lägga klickgolv, inte så lät som man tror när det här radhuset vi har inte är rakt.
    "Fuskbygge" muttrar maken som snart håller på att tappa tålamodet.... Det är glipor mellan väggar och golv, så kilarna som ska hålla avståndet trillar ner där. Suck! Men nu ska vi lägga en list emellan istället, medans golvet läggs, så man får de där mellanrummen.
    Man får ta bort listen sen bara, så golvet kan röra sig.
    Men det kommer bli så fint sen när det är klart!

Kramar till er!

• dfk

Cantaton, vad roligt att höra! Tjiho på dig!

Nu är det kallt ute...brr.. Fryser inne också!, elementen värmer inte ordentligt.

Nu är golvet färdiglagt! Det blev så fint. Nu ska vi sätta upp lister, dörrfoder och allt annat som ska vara där.
    Sedan är det allra roligaste kvar då jag får inreda rummet!
    Vi har en massa oöppnade paket från Ikea som bara väntar på att bli ihopmonterade.

Kram på er!

• dfk

Sonja, nä nu får väl bilen skärpa till sig!

Soldemor, hoppas kissen snart mår bättre! Risvälling kan det vara nåt för katter?

Mittiprick, hoppas du snart är på fötter igen och övervinner det jobbiga!

Cantaton, det kan inte vara hälsosamt att ha så mycket att göra på en dag! Men måste man så måste man, då är det ju bara att bita i det sura. Hoppas resten av veckan går i mer normal takt!

Heloise, jösses amalia! Flinade igenkännande när jag läste. Jag får ibland väldigt säregna frågor men det där med chokladbollarna tog priset nästan! Svaret skulle naturligtvis lyda, "nej de skördas i oktober". Skämtåsido, frågar man inte så får man ju inget veta....

Aleta, hoppas lilltjejen snart kryar på sig!

• dfk

Skönt Bobou att det blev bättre! Så ni har plus 27. Jag är inte alls avis..vissel..vissel...
    Sonja, min yngsta har också såna där vita fläckar på tänderna. Det har också grämt mig då jag tänkt att jag inte hjälpt henne tillräckligt med borstningen.
    Det är bra att vi har tillgång till lite rådfrågning av didis!

Villemoa, vilka rackarungar, som kletar dit tuggummi! Akta så du inte sätter dig på häftstift eller nåt bara.

• dfk

Sonja, oj, stormvarning. Här är det nästan lite soligt väder fast riktigt vintrigt är det allt.

• dfk

Cantaton,Det kommer att ringa brudpar...promise!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången