• dfk

Tantvarning för 7:e gången

God morgon eller vad säger man den här tiden?

Tänker på dig Aleta!

Cantaton, hoppas att du vilar lite och snart mår bättre.

Har köpt ljuvliga tulpaner som pryder köksbordet. Helt galen i tulpaner, finns så många fina.
    Skulle vilja sätta såna där fransiga fina i rabatten också som kan få komma år efter år.
    Solen lyser idag på en himmelsblå sky, jag får vårkääääänslor!!

• dfk

Fjällbruttan, krya på dig!!när skulle bebisen komma?

• dfk

Fjällbruttan,Då har ni snart er lilla skrutt/skrutta!Åh, vad mysigt!

• dfk

Passion, håller med om att det är väldigt uppskruvat över vad man ska göra och vad som förväntas av en, eller de krav man ställer på sig själv kan leda till. Man behöver sig en tankeställare till och från. Det är nyttigt!

Man får känna efter vad man orkar och ta det i sin takt med sin våryra. Jag känner mig mer glad när våren börjar närma sig, då hösten brukar vara en tuff tid för mig. Men jag vet jättemånga som inte alls mår bra när ljuset vänder tillbaka. Vi påverkas mer än man tror av årstiderna.

Lycka till med bebis, vet att du/ni längtat och kämpat länge nu!

• dfk

Heloise, listig kisse! Det finns ju massa god mat därinne förståss! Snart kanske hon börjar använda toalettstolen och spolar efter sig, fniss!
    Mina gryn har också lite speciella saker för sig. Dom är väldigt uppfinningsrika.
    Är så sugen på en till katt. Om man har två kastrater, honor, vad lämpar sig bäst då? Mammakatt är lite vresig och dan ibland, men väldigt kelig. "Lillstrumpan" är lite halvskygg och pipig. Men dom passar varandra bra, ibland blir det lite kattfight så tussar yr, men inte att dom klöser eller biter så det blöder.
    Spelar det någon roll om man tar hona eller hane?, ni som har fler katter..

Sonja, jodå med mig är det bra! Jobbar mycket nu bara.
    Det är roligt att läsa om att du har lite skinn på näsan. Det är bra att de får fixa det där sinsemellan. Har det lugnat sig med din chef som var sådär kontrollerande?

• dfk

Cantaton, hoppas att du får en mysig kväll med din mamma och att promenaden med vännen blir skön!

• dfk

Grattis Cantaton!!!
    Passion, åh vilken liten kul gäst ni har haft! Det är väl klart att mammor ska få våfflor till mellis med, speciellt om man har gräddat dom.
    Hej, hej Lara!!

Fjällbruttan, hoppas att knytet håller sig lite lugn däri magen.
    Skönt med städhjälp och att stora tjejerna kommer hem för att pyssla med mamma!
    Min äldsta dotter föddes i v. 34. Idag kan man inte tro att hon föddes så tidigt. Hon har alltid legat över sina vikt och längdkurvor sedan hon var ett år.

Har en liten ensamstund innan hela familjen kommer hemstormande.
    Går här och skåpäter lite, alltid hittar man nån gammal ostkant i kylen.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången