Tantvarning för 7:e gången
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Godnatt! Tänkte gå på ett gympass 6.45. Hur jag nu ens ska orka upp...
Instämmer med dfk. Lyx är du värd.
Nu har jag reserverat biljetter till Carolas stödgala "Hopp för Haiti". Har inte bestämt om jag ska gå eller inte, och det är på farmors 70-årsdag. Kanske ska hon fira? Men ja, jag reserverade som sagt den här gången. Så får vi se
Ojoj.
Strax är det dags för den där intervjun som inte blev av förra veckan!!
Sonja, låter som du behövde det där.
Passion, stackars "liten". Hoppas det inte är mer än en bula.
Sonja, vilken vacker berättelse. Visst är det ärofyllt att bli tillfrågad att sjunga!? Jag är heller ingen wailedrottning och det mesta går att sjunga "ändå". Wailning är ändå bara ett sätt att maskera att man inte kan sjunga vissa toner Närå, men vissa använder det för att maskera saker de inte kan. Jag brukar strunta i wailningar. Tex i "Det vackraste" när det är "..det vackraste för me-e-e-ej". Så sjunger jag bara "Det vackraste för mej" helt rakt (på den "nedersta" tonen i wailskalan). Äsch, hoppas du fattar.
Jag kommer gärna med lite förslag till dig. Men nu behöver jag göra en "läxa" som ska vara klar innan 16.30 och som jag lyckats förtränga i två veckor... Den har grott i bakhuvudet men är inte konkret och nedskriven.
Det låter som din röst är rätt lik min
Allt går att höja!! Fields of gold är fin!
Nu har jag rättat alla tävlingskuponger för tävlingen jag hade i min monter. En glad vinnare väntar ett mail nästa gång han kollar
Sonja, jag brukar ändra sådant i texterna.
Tex i Somebody: "I want somebody who cares for me passionately and in return she'll get my support" (brukar jag ändra till "he'll get my...")
Och i "I wanna grow old with you":
"Oh, I can be the man who grows old with you" ("Oh, I can be the one...")
Ja, eller hur - visst är det själva ceremonierna som är roliga! Det tycker ju jag också Jag fick precis samtal om förfågan på ett bröllop i juni. Ska träffa paret på tisdag. De har inte bokat definitivt, men är rätt övertygad om att de kommer göra det!
Fick en förfrågan igår också, men den gällde tyvärr en dag som jag råkar befinna mig i Frankrike...