• Cantaton

F.ö. har det gått riktigt bra idag Jag börjar om två veckor, projektet är väldigt intressant och lönen är mer än bra.

• Cantaton

Är det någon/några av er som har bröllopsbilder (på er, på ring, bukett eller vad det nu kan vara) som jag kan få använda i ett bildspel till en av låtarna jag spelat in o lägga på youtube?

• Cantaton

Alltså, jag är ju hopplös... "Jobba hårt" tänkte jag ha som mål denna vecka, men börjar med att försova mig och vakna nu... Min kropp verkar inte alls vara redo för det än. ATT det ska vara så svårt att komma tillbaka till livet! Äsch, frukost och värmande te så ska jag väl kanske kunna ta mig iväg sedan. Men hur kul är det att sitta på ett kontor i detta strålande väder när man kan ut o promenera istället?

• Cantaton

Jag hade nog behövt solglasögonen mot regnet i ögonvrån. Sååå dåligt mår jag över att åka hit... Jag tycker att de har behandlat mig så illa och hela vägen hit bubblade allting upp och jag har gråtit. Tack och lov satt alla på möte nu när jag kom, jag hade aldrig kunnat dölja mina rödgråtna ögon. Och så när jag kommer har någon intagit mitt kontor som så många dagar tidigare.. och mitt alternativa kontor där datorn står som mitt arbete ligger på var belandrat med kartonger och dörren igenslagen. Hur och var ska jag nu jobba? Jag känner mig så värdelös på detta ställe.

Fjällbruttan skrev 2010-02-08 10:22:05 följande:
      På med solglasögonen och låtsas som det regnar ute Visst är det segt att komma tillbaka när man varit i en svacka, förstår precis vad dumenar, ett steg i taget gäller!Promenad på lunchen kanske lättar upp lite!Kram
  • Cantaton

Varför sitter jag och mår dåligt på detta ställe när andra tycker att jag är så mkt mer värd? Ni vet erbjudandet jag fick förra veckan och tackade ja till - det är precis vad jag kan tänka mig att göra, på de tider, med den lönen osv... Och nu fick jag frågan om att jobba med en stödgala för Haiti - visserligen ideellt såklart, men i en känd persons regi och återigen på mina villkor - så mycket jag kan och vill, så det ger möjligheter.

• Cantaton

Tack Sonja. Jag har pratat kort med projektsamordnaren och han vet att jag ännu inte sagt något till cheferna. Men jag tror att han kanske tar tag i det här. Om inte annat kan JAG göra det med hans hjälp.

• Cantaton

Jag kan förstå kopplingen, men skulle inte ha tänkt så själv.

Soldemor skrev 2010-02-08 10:24:12 följande:
    Här är en jäääättestyrkekram till I'm yous och en flock skyfflar till snötäckta tak!Idag är jag ledig och måste verkligen städa! Det är såå tråkigt, men annars kommer jag snart förväxla katterna med dammråttorna! Mindre trevligt!Nu undrar jag en sak: Hur reagerar ni på benämningen "Ängla-mässa"? Jag hade det igår, när förra årets dopbarn på olika sätt blev uppmärksammade i gudstjänsten. Enligt vår musiker var det ett antal personer som reagerade negativt och tänkte på döda barn. Men ingen sade något till mig eller till ledaren för miniorerna som gjort gipsänglar som delades ut. Nu tycker musikern att vi måste ändra namn på mässan till nästa år. Jag börjar undra om det är hon själv som inte tycker om benämningen? Hur känner ni inför det?
  • Cantaton

Min farbror berättade förresten i helgen att de ska gifta sig. Så nu har jag tre bröllop att se fram emot i sommar. Pappa, farbrorns och en av bästisarnas

• Cantaton

Aleta, så du ska göra ett inomhus-isolerings-arbete istället för ett utomhus-halka-runt-på-taket-arbete?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången