Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning för 7:e gången

Att dammsuga det här huset räknas in på motionskontot.
    *tar av mig fleecetröjan*

• passionsblomman

Mulle din gamla galosch! Läget?

Jag satt häromdagen och tänkte, jaha, ska hon vara sådär Greta Garbo-svår så får jag väl ringa hennne...

Men, här är du!

• passionsblomman

Vad kul Panzer! Det var något på nyheterna därifrån igår och jag spanade lite på foket i bakgrunden, men jag såg dig ingenstans.

• passionsblomman

HallÅÅÅÅ! Nu har jag kollat in den lilla gula Vintergäcken vid husgrunden på södersidan. Där håller på att slå ut en KROKUS-kompis också! En vit med lila strimmor!

• passionsblomman

Grattis Panzer!
    Vart behövs en häxa? Jag kommer! *dammar av kvasten*

Liz, Diz har ju så full tupp hela tiden...Troll1 vet jag har lagt ner BT för vidare ärd i livet. Hon höll på att starta eget sist jag pratade med henne.

Lilla Bruden, hon har väl emigrerat, när nu snön fortsatte vräka ner trots hennes besvärjelser.

Mulle, vad fan, SÄG nåt nu då människa så jag får stillat min nyfikenhet! Vad GÖR du?

• passionsblomman

Jag sitter på balkongen i min flanellpyjamas och dricker kaffe!

Det är förvisso svinkalla nätter, men solen VÄÄÄÄÄRMER!

Inatt drömde jag att jag hamnat i ett koncentrationsläger och måste överleva, så jag tänker gå tillbaka till balkongen och andas lugnt och ta in det befriande faktumet att jag INTE sitter i fångläger.

• passionsblomman

Hemma igen!

Imorgon ska jag visst ringa Linnékliniken och få höra vad de säger om det blodprov som jag postade efter gyn-besöket.
    Då får jag veta om jag ska ändra Puregon-dosen eller fortsätta på samma. Hon trodde de skulle vara nöjda som den är men vi får se.

Äggblåsorna såg "jättebra ut" som hon sa. Hon påpekade att jag lät väldigt förånad med mitt "Jaså" och undrade ifall jag inte väntat mig det eller?

Nä, i det här racet vågar jag inte vänta mig ett smack, sa jag.

Men, hon räknade till 6 på ena sidan och 2 på andra, fast sa att det ligger fler där på vänster, men de ligger så dumt så det gör så ont på dig ifall jag ska gräva mer efter dem. Det fixar de när du kommer upp.
    Har hon rätt i det så har jag minst 8 då. Men jag vet inte riktigt vad jag ska känna. Hon lät så positiv, men jämfört med i andra tråden ser det ju ut som en mycket mager skörd. Jag vet inte alls vad jag sak tänka och känna. Men jag får väl helt enkelt välja spåret "det FINNS blåsor där" och fortsätta resan.

• passionsblomman

Hello ladies! (det finns inget ord som motsvarar tant på engelska va? )

Panzer, det där om elchockerna är läskigt intressant på många plan.
    Ska du förresten inte ta med dig Fru H ut i buskarna och kika lite på hus där man kan släppa ut TT (Terrorist Tirza) så hon får göra lite nytta medan de andra lurvbollarna går och svansar?

Heloise, Panzer kanske jämkar lite på stadsavstånd om du jämkar lite på barnantal? Det ryms många bebbar och olika fritidintressen i det där huset...

Och ni kan ha politiska konferenser där istället fr hemma os Maud Olofsson framöver, när Panzer etablerat sig lite mer i partiet.

Dfk, ifall jag var du skulle jag inte vänta till fredag-om du får skitjävulusiskt mycket värre ont i helgen blir det så mycket meckigare att få hjälp!
    Boka ett återbesök till imorgon så de får se hur det ser ut!!!

Aleta, jag tycker så himla synd om din lilla mamma med all renoveringen! Ge henne en stor kram från mig och hälsa att snart slår Rhododendron ut så man åtminstone kan vara glad för NÅ´T.

Didis, var är du?

Bruttan, jag lägger ut texten i andra tråden....

Det var något mer jag hade tänkt säga men det glömde jag.

Visst ja! Tinker, det där låter inte roligt alls! Jag hoppas din mage har fel och bara lider av post traumatisk misstänksamhet, (svårbehandlat nog)

Cantaton, sätt inte upp en massa mål och försök inte så hårt. Om du har en depression så behöver perspektivet var på mycket längre sikt. Du kan inte försöka dig ur den.
    Acceptera läget lite och bara var. Räkna inte upp tillkortakommanden och symtom för dig själv hela tiden. Det tar dig absolut ingenstans.
    Du vet ju att du är på läget LÅG, låt dig vara där, det är inte hälften så farligt som det känns. Men var så närvarande du kan i de ljusa studerna och hämta hopp och kraft i dem.
    Att du inte orkar med andra är ingetning konstigt. Inte heller sömnstörningar eller huvudvärk. Ge inte de sakerna någon uppmärksamhet.
    Försök bara vara. Finnas. Och ta och kolla upp så att du får medicin, för kommer depressionen så att säga inifrån så behöver du den. Kommer den av yttre påverkan så behöver du den kanske initialt, för att kapa toppar och dalar så du får en jämnare utgångspunkt.

Mulle? kom nu fram och berätta om livet!

Diz?

Sommar? Jag har redan glömt ditt nya nick! Sorry!

Kramar till alla!

• passionsblomman

Didis min vän. Det är sådär det är. De lägsta dagarna håller man sig lite undan. Och det är ju dumt.

Vad otäckt med hjärtrusing!
    HELT galet vad tiden går (oj vilken tantvarning)
    Ett år sedan party och kramar irl! Jag vill kramas mera!!! *skickar famnen full*

Heloise, det kommer att ta sig på barnfronten. Tirza och jag håller tummarna för hus utanför stan OCH bebisar!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången