• Cantaton

Tantvarning för 7:e gången

Sånt har jag försökt med här flera gånger, men kantorerna tycker att det är för jobbigt, så det är ingen som nappar vet hur uppskattat det är i de församlingar som erbjuder det.

Soldemor skrev 2010-02-26 15:40:14 följande:
    Oh, jag håller på med världens roligaste detektivarbete! I maj skall jag ha en gudstjänst "kärlekens lov", där musiken blir vigselmusik, texterna de som används på vigslar, möjlighet att förnya vigsellöftena kollektivt och liknande. Jag skall skicka spec inbjudan till alla som vigts i församlingen, typ de sista tre åren, så nu sitter jag och kollar upp var paren bor nu och om de fortfarande verkar vara gifta (dvs om de bor på samma adress). Tycker sådant här är jätteroligt att hålla på med! De som skall vigas i år, får också inbjudan och tanken är, att vi en halvtimme före gtj börjar skall spela olika ingångs- och utgångsstycken, så paren kan höra dem live. Gudstjänsten kommer att vara i vår mest populära vigselkyrka. Och så hoppas jag så klart att även andra gudstjänstbesökare kommer, det blir en festdag!
  • Cantaton

Inte bara jag som var uppe och härjade inatt alltså. Nu är det dags för lite träning.

• Cantaton
    Aleta skrev 2010-02-27 15:14:05 följande:
    Stort leende från öra till öra!Nu har härliga Passionsblomman och hennes underbare sambo åkt. Det har hackats och skottats och pratats och druckits vin. Jag har sovit gott utan att tänka på rinnande vatten i huset (när Blomman och jag väl gick och la oss, vi hade lätt kunnat prata hela natten ).Jag skickar en massa tack, tack, tack igen!Vi var verkligen på väg att gå in i alla väggar som finns, men nu känns allt toppen!Lite vatten i huset, vad gör det? Maken skottar tak och jag ska leta fram kläder till flickorna (och mig själv insåg jag plötsligt ) för vi ska på dop ikväll.Hoppas att det gick bra att köra Blommis! Kram på er alla andra tanter!
  • Cantaton

Hade inte hört om det. Kollade tidningen nu på nätet. Det var ju just den tiden jag brukar vara på den stationen när jag tränar på måndagar. Men jag satt kvar o pratade med dansinstruktören om ditt och datt i en timme, gick o shoppade på H&M med henne, o först därefter tog vi tunnelbanan. Märkte inget kaos alls. (Drygt en timma senare.)

• Cantaton

Det var på röda. Jag åkte gröna... Men alla linjer hade ju varit avstängda där och då eftersom de stängde av strömmen.

• Cantaton

Måste du sjunga med i psalmerna då? Kan du inte mima? Det är väl ändå kantorns jobb att sjunga med i psalmerna

Soldemor skrev 2010-03-02 15:04:49 följande:
    Jag arbetar på det, men just nu har stämbanden gått i strejk efter begravningen, det hjälps inte hur mycket röstträning jag än gått på, när jag är förkyld och skall sjunga psalmer går rösten alldeles för högt upp och stannar där! *Krax*
  • Cantaton

Jojo, men det är just "i vanliga fall". Det GÅR faktiskt att låta bli när det är speciella fall

Soldemor skrev 2010-03-02 15:57:17 följande:
    Är nog bra om prästen hörs också. Och i vanliga fall är det inga problem, men idag blev det inte riktigt bra!
  • Cantaton

Trött trött trött trött. När ska mitt tillfälliga liv ta slut så att jag kan gå tillbaka till det normala?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången