• Cantaton

Tantvarning för 7:e gången

Jag behöver mest bli av med dem. Inga av möblerna är sådana jag köpt själv. Skrivbordet är sambons och soffan stod kvar i lägenheten när vi flyttade in... Matchar inte alls några möbler vi har i övrigt.

Tapeten satt också där när vi flyttade in. Vi bor i andra hand, så vi får inte ändra nånting. (Men ja, vi fick kasta soffan... nu så här 1½ år senare...)

• Cantaton

Fjällbruttan - åh skoter! Det händer ju inte direkt i de här trakterna. Jag har inte åkt skoter på många år! Ja, Stagnelius är ju nära. Jag tycker mkt om det här området. Hoppas bara att kuratorn hör av sig i veckan så att vi också har någon kontakt. Än så länge har hon fått mitt nummer.

Idag har jag fått hjälp av en kompis. Har tagit mig igenom diskberget, klätt soffan och puffarna. Hade slängt tyget i tvätten efter flytten av möblerna hit. Det var inte helt lätt att få på tyget igen vill jag lova. Jag är genomsvettig. Det är mycket kvar att få ordning på, men att få hjälp med de sakerna betydde mycket för att jag skulle orka mer. Nu tänker jag dock ta en paus och kanske sjunga lite. Har inga inbokade sånguppdrag just nu så jag ska öva på några låtar för att jag vill Och sedan kanske jag gör något mer en stund, innan jag går över till en annan kompis och äter middag med henne, hennes man och några av deras vänner (som jag träffat rätt många gånger vid det här laget. Den ena tjejen var tärna på deras bröllop, och hon och jag spelade/sjöng tillsammans på bröllopet och höll ett gemensamt tal, då vi två liksom är hennes "bästisar").

• Cantaton

Nu har jag tingat bort soffan. En tjej kommer och hämtar den imorgon! Och en annan kvinna kommer att ta emot drygt 20 ramar jag hade liggande i en låda. Gud, så skönt...!!!!

Men Solde, jag har ju sagt att du inte ska sjunga med i psalmerna när du mår så!! Du förstör din röst!!!

• Cantaton

dfk, ljuvligt!

Solde, att hålla tyst när man inte vill är bland det svåraste som finns. Men hellre det än att du sen inte KAN sjunga med...

Rysslands sätt att fira 8 mars lät ju trevligt. Dock föredrar jag nog flera spontana frukost-på-sängen-morgnar än en fast sådan. Hade det bara varit idag hade jag ju gått miste om min eftersom sambon fortfarande är utomlands. Men han kommer nog att göra en fin frukost på sängen på lördag

• Cantaton

Nu har jag blivit av med soffan! Någon annan blev lycklig Och så har jag gått en lång, lång promenad med världens bästa Anna. Är genomsvettig och ska nu ta en härligt varm dusch innan jag brygger nyköpt te. "Mors Lilla Olle" heter det

• Cantaton

För alla som vill uppmärksamma kvinnodagen har jag i en annan tråd länkat till en spotifylista med "kvinnomusik" som jag laddade ner någon dag när jag behövde peppas.

I samma tråd la jag in en lista med vigsellåtar. Kanske kan komma till användning för nån

www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m3688305.html

• Cantaton

Jag med.

MittiPrickBrud skrev 2010-03-08 22:50:05 följande:
    Just det, Aleta jag sänder också en varm kram till dig! *kramar*
    Hur mår du nu Mittiprick?
  • Cantaton

Hur anmäler man någons presentation/användarnamn som reklam? Jag anmälde ett inlägg personen ifråga skrev. Själva inlägget var inte problemet, det var sakligt och okommersiellt, vilket jag också skrev i motiveringen. Men jag fick bara ett svar om att inlägget inte ansågs vara reklam och att anmälan därför nekades. Undrar om moderatorn alls läste motiveringen...

• Cantaton

Jag har en oro i bröstet. Kom för en knapp timma sedan och har naglat sig fast. Hur ska jag få bort den?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången