• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • lillabruden

heloise, du slipper iallafall gå ut i kylan men det lät faktiskt tråkigt...

Cantaton, hoppas resten av dagen går bra! Man vet ju faktiskt aldrig vad man undgått genom att försova sig....

Sonja, ibland måste man skrika så är det bara! Se hur det går imorgon!

• Cantaton

Haha, så kan man ju också se det.

lillabruden skrev 2010-01-19 08:58:25 följande:
    Cantaton, hoppas resten av dagen går bra! Man vet ju faktiskt aldrig vad man undgått genom att försova sig....
  • Aleta

Sonja, välkommen till klubben: "Mammor med dåligt samvete".

• Heloise

Äsch klart du inte ska ha dåligt samvete Sonja! Ibland måste väl mammor oxå få sätta ner foten rejält, enough is enough!
    Klart det itne är kul att skrika men ibland är det det enda som fungerar på barn såväl som män...
    Inte för att ajg har barn själv men jag har varit en tjurig unge som satt sig på tvären så att mamma blev vansinnig, och när hon väl förlorade tålamodet så lärde jag mig att man inte kan göra vad som helst, nyttig läxa!

• Fjällbruttan

Men hallå Sonja!!
    Säger som Aleta, välkommen till klubben
    jag kan inte låta bli att garva för det är så  skööööönt att inte vara ensam!!
    Och märkligt nog verkar samma sak hända hemma hos ALLA!!!
    Tom. min väninna som är lärare OCH förskolepedagog erkänner att det briste ibland, kan tala om att på senaste tjejmiddagen applåderade vi andra mammor för att hon var normal

Håller också med Heloise, nyttig läxa!!

För övrigt har jag haft ett jävulskt uppträde för några år sen med äldsta dottern, på ett ica maxi, vilket slutade med att jag tog bilnyklarna, gick ut, lämnade barnen och maken och satte mig och storbölade.... gissa vem som var gravid...
    ut kommer en make med middag och två synnerligen spaka barn, men kvällen var lugn

• Fjällbruttan

Heloise, GBS är grupp B streptokocker... inte riktigt bra att ha i urinen..
    Jag har börjat äta pencillin nu, order från gyn-läkare, de ansåg att även om provet inte visade nåt speciellt kan det dykt upp efter provtagningen, och jag känner min kropp så det säkra för det osäkra!
    Är jag inte bättre inom 5 dagar blir det gyn-läkaren... som finns i LSE..23 mil bort!

• Soldemor

Heej tantsen!
    Är det någon som kan gissa hur lång tid det tar att spela in ett avsnitt av "Vem vet mest"?

• Heloise

5 timmar?

Soldemor skrev 2010-01-19 11:14:00 följande:
    Heej tantsen!Är det någon som kan gissa hur lång tid det tar att spela in ett avsnitt av "Vem vet mest"?
  • Heloise

Nä det förstår jag, låter usch! Hoppas pencillinet hjälper!

Fjällbruttan skrev 2010-01-19 11:09:05 följande:
    Heloise, GBS är grupp B streptokocker... inte riktigt bra att ha i urinen..Jag har börjat äta pencillin nu, order från gyn-läkare, de ansåg att även om provet inte visade nåt speciellt kan det dykt upp efter provtagningen, och jag känner min kropp så det säkra för det osäkra!Är jag inte bättre inom 5 dagar blir det gyn-läkaren... som finns i LSE..23 mil bort!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången