• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Villemoa

Då börjar jag hålla tummarna från idag och ända tills du testar!

Nu ska jag snart hämta Moa på dagis. Jag lämnade henne till lunch vid 10.30 och för en stund sen ringde dagis och sa att allt hade gått bra. Hon hade dock inte sovit men legat i vagnen en timme. Hon grät inget, mammas lilla ♥

Heloise skrev 2010-01-19 12:06:58 följande:
    De som det visste, indianerna ägnar sig åt att dyka upp hipp som happ 21.23.19 och sist tadaaa 25. Så har de inte kommit efter helgen så kan jag nog våga mig på ett test. Inte för att jag hyser ngr sådana förhoppningar
  • Sonja68

Jag följer det gamla systemet.
    Har funderat på att köpa Brevkursen med nya systemet ProPoints, men 1000 spänn känns mycket nu efter jul o nyår i Moskva
    VV har stängt sin verksamhet på orten och Månadsmedlem kostar också en hel del. Med Brevkursen verkar det som att man får de verktyg man behöver.

Min bästis är gammal VV-konsulent och det är hon som lärt mig systemet och så har jag beställt receptböcker, pointstabeller och Livsmedelsguider mm. från VV:s hemsida.
    Men hade jag chansen skulle jag nog gå på möten.
    Nu kör de en drive med första mötet gratis, så om du har nära dit, gå och kolla in hur det verkar

• Cantaton

Ja, jag såg det. Funderar på att göra det! Har inte kollat var närmaste ligger, men bor ju inne i Stockholm, så det lär ju finnas nånstans lagom långt bort

Sonja68 skrev 2010-01-19 12:38:16 följande:
    Jag följer det gamla systemet. Har funderat på att köpa Brevkursen med nya systemet ProPoints, men 1000 spänn känns mycket nu efter jul o nyår i Moskva VV har stängt sin verksamhet på orten och Månadsmedlem kostar också en hel del. Med Brevkursen verkar det som att man får de verktyg man behöver. Min bästis är gammal VV-konsulent och det är hon som lärt mig systemet och så har jag beställt receptböcker, pointstabeller och Livsmedelsguider mm. från VV:s hemsida. Men hade jag chansen skulle jag nog gå på möten.Nu kör de en drive med första mötet gratis, så om du har nära dit, gå och kolla in hur det verkar
  • Heloise

ja duktiga Moa, jag klarade aldrig av att gå på dagis, det gick inte, jag bara grät och grät och satt i ett hörn och mådde dåligt.
    Tur att mamma och pappa hade hästgård så jag kunde få vara hemma. Hade barnflicka ist( låter lyxigt men hon var stalltjej/barnflicka, mamma och pappa hade runt 45 häst )

Men jag kände att jag saknade att ha gått på dagis när jag blev äldre, jag var ju ensamt barn och missade mkt av hur man interagerar med andra barn. Var livrädd för andra ungar haha

• Heloise

Nä nu är det dags för en liten middagslur!

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-01-19 13:30:14 följande:
    Nä nu är det dags för en liten middagslur!
    Blir naturligtvis inte ett dugg avundsjuk, jag som gick upp 04.15 i går morse och lade mig 00.38 i natt. Inte alls trött, inte alls. Tur att att jag inte skall göra något avancerat idag, mest planering av olika saker.
  • Heloise

Nu har jag hittat en pålle, inte för att jag har varit på jakt efter en direkt. Men ojojoj vilken liten skönhet, precis rätt korsning och svart som natten. Helvetesjävlaskitfan också att jag inte har tid med en häst! Just nu känner jag att ajg kan strunt i masteruppsatsen och jobba på ICA bara jag får ha henne.

Svägerskan skulle kanske kunna klämma in en 3:e häst på lösdrift och det finns massor med härliga ridvägar där på landet. Som man ska ha när man har häst! Jäkla Panzer som är ett sånt betongbarn att han får ångest så fort vi närmar oss en skog. Speciell när det är en sådan underbart fantastisk liten hästgår till salu där jag kommer ifrån. Vi skulle gå jämt upp med vad vi får för vårt lilla radhus, och då får vi 5 hagar, 10box, duschspilta, sadelkammare, foderförråd stor skulle och ett bamsehus.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången