• Cantaton

Tantvarning för 7:e gången

Fjosok skrev 2010-03-15 22:29:37 följande:
    Insåg under kvällen att man är inte en riktig man förrän du kan, iförd frack, bjuda upp sin danspartner och flyta runt golvet i en smäktande vals till tonerna av en levande stråkorkester under kristallkronorna. Såsom bubblorna i ett glas dyr årgångschampagne. Ni som inte förstått det, jag är ledsen...
  • Cantaton

Huvudvärk.

Nu har jag läst ut min bok.

Ska försöka äta frukost. Ska försöka jobba ett par timmar.

Till psykologen.

• Cantaton

Mittiprick, tack för omtanken. Jag är bara så glad att jag tagit mig igenom hela dagen. Jag kom nämligen knappt upp ur sängen imorse. Men då läste jag ut min bok, sedan åt jag frukost och lyckades jobba en timma. Avsatte en timma till mig själv då jag duschade, sminkade mig, förde över kort m.m. till nya plånboken och så. Sedan åkte jag till sjukhuset i god tid (för stress finns det inte plats för i mitt liv). Var en gullig psykolog. Pappa var ju också på sjukhuset och vi blev klara ungefär samtidigt så vi tog en fika nere i cafeterian. Sedan åkte jag till stan och gick på första träffen som kvinnlig företagsambassadör. På vägen in höll jag på att somna och hade jag varit hemma med en säng hade jag verkligen somnat. Men i tre timmar höll jag mig "pigg" och intresserad ikväll. Åkte hem och har nu äntligen fått i mig lite mat.

• Cantaton

Trött Trött Trött. Jag klarar inte av heldagar. Det gör att jag behöver sova en annan heldag. Den här gången idag. Och det har jag inte tid med... och psykologen vill att jag även har kontakt med husläkaren och frågade om det kändes övermäktigt att ringa dit. Jag sa att de kändes okej för att det känns viktigt. Men nu när det var telefontid kändes det hur jobbigt som helst... Jag har dock ringt och flera gånger hamnat i växeln. Och till den där vårdcentralen är det sämst att ringa. "Det är fullt och många på kö till den du ringer, doktorn hänvisar till XX istället, går det bra?" "Ja" "Tack. Hejdå." "Men, men!! Hur når jag henne då?" "Du får ringa igen." "På samma nummer? XX finns ju inte på listan?" "Ja, samma nummer". Och så ringer jag igen och hamnar återigen i växeln som meddelar samma sak... Och då sa jag ifrån och hon sa att sköterskorna kunde boka tid, så dit skulle hon koppla mig (nu gick det bra att koppla!!!). Men sköterskorna kunde inte alls göra nåt sånt... men de kunde lämna ett meddelande till doktorn och be honom ringa upp.

Tacka vet jag min gamla vårdcentral med bästaste Ralf.

Jaja, nu har jag iaf försökt... och jag HAR tagit mig ur sängen. Fast jag vill helst lägga mig igen...

• Cantaton

Ja, men eller hur...

Soldemor skrev 2010-03-17 09:22:39 följande:
    P g a sådant här bytte jag till privat vårdcentral förra året. Åker hellre in till Lund än tampas med kärringarna hemma. Där måste man vara ganska frisk för att orka få en läkartid!
  • Cantaton

Tack Aleta

Jag sitter och skriver fakturor som måste gå iväg. De hänger över mig, så nu får jag iaf det gjort...

• Cantaton

Tinker, jo, men vilka rutiner har man som egenföretagare som bytt lokal flera gånger senaste året? Och där uppdragen är nya hela tiden, människorna likaså. Jag har inga rutiner mer än att borsta tänderna morgon och kväll typ!!

Nu sitter jag på Wayne's coffee och ska försöka jobba 1½ innan jag ska iväg på viktgrupp.

• Cantaton

Ja, viktgruppen är varannan vecka. Och träning är väl rutin så tillvida att jag gör det varje vecka. Däremot går jag inte på samma pass varje vecka

Men ja, jag försöker gå upp på morgonen trots att jag typ inte kan. Och äta frukost, lunch och middag. Men absolut, rutiner finns ju av en anledning på nåt sätt

TinkerBelle skrev 2010-03-17 15:05:36 följande:
    Jag förstår ditt dilema och hoppas du får lite lugn och ro utan flyttar och annat trams så att du kan fokusera på DIG.Viktgruppen är ju en rutin t.ex. och träning är en annan rutin.Det handlade för mig om att hitta dem där små sakerna att hänga upp vardagen på.Man får helt enkelt börja med frukost, lunch och middag plus sova.Hålla fasta tider vare sig man har en massa arbete att göra eller inte också bygga på med små saker runt omkring.Jag märkte på mig själv att så fort jag rubbade på de mest grundläggande rutinerna så föll allt som ett dominospel...
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången