• Villemoa

Tantvarning för 7:e gången

Oj, oj vilken vecka jag haft! Hann inte mer jobba än i måndags så fick jag feber på kvällen och har legat däckad tisdag och onsdag. Idag har varit bättre men jag stannade hemma ändå för att bli helt pigg igen så imorgon blir det jobb igen.
    Ni må tro att det har varit såååå stressande att bli sjuk det första man gör på nytt jobb, det lär ju bli lite jobb i helgen. Något man helst vill undvika men måste man så måste man.

till alla!

• Villemoa

Heloise: först och främst: jag är så ledsen för din och Panzers skull, många kramar till er!
    För det andra: har du sökt jobbet än? De vore dumma i huvve om de inte väljer dig!

• Villemoa

Jag var aldrig förkyld, bara feber men nu är det bra igen. Ska bara få tillbaka alla krafterna, tur det är helg!
    Jobbet är bara bra och kidsen är trevliga, förutom några exemplar, men det ska jag nog snart ta ur dem skämt åsido, det finns alltid ungar med lite attityd men så länge de gör det de ska så...

Ang. cv + brev så är Aletas tips bra. Gå in på www.cv-guiden.se och så klicka på "gratisguiden" så finns exempel på hur man skriver både cv och brev.
    Men du, hur fick du jobbet på affärn om du inte varit på intervju?

Heloise skrev 2010-01-30 00:13:40 följande:
    Tack! Hur är det med förkylningen? Och hur är jobbet? Är kidsen trevliga?Nope jag har inte sökt än, jag har faktiskt aldrig i hela mitt liv sökt ett jobb, jag har nog inte ens varit på en anställningsintervju Är det någon som är bra på att skriva ett CV + brev? tips mottages tacksamt
  • Villemoa

Pust, vilken dag! Här har man haft lektioner i ett och den längsta rasten var på 25 minuter och då skulle jag också hinna äta lunch. Sen var det nån smart unge som tyckte att det var roligt att lägga ett tuggummi på min stol så jag har gått omkring med tuggummi på mina nya svarta byxor....skiiitroligt! Utredning pågår i varje fall.

Kram till alla goa tanter!

• Villemoa

Ja, det är lite hektiskt på måndagarna men imorgon har jag bara en lektion så det väger upp lite

Cantaton skrev 2010-02-01 18:21:52 följande:
    Oj vad hektiskt det låter!
  • Villemoa

Sonja: vilken ära, du kommer klara det galant!

Säger som Panzer; Eva Cassidy´s version av Fields of Gold är helt underbart vacker och jag tycker också att den nästan är bättre än originalet. Vi hade med den som låtval inför vårt bröllop men den föll på målsnöret

• Villemoa

Fan för människor som inte har mer vett i huvve! Hur kan man bara göra så mot sitt eget barn?!? Hur kan hedern vara viktigare än ens eget barn?!?!

Hejja Canta!

Sonja: säger som Blommis att om jag bott närmre så hade jag hjälpt dig!

• Villemoa

I´m Yours: många kramar till dig, vad starkt att bryta upp!

Sonja: trots huvudvärken låter det onekligen som du haft en toppenhelg och speciellt på natten där...

Solde: jag tänker också på döda barn när jag hör "Ängla-mässa".

Canta: vad mysigt med så många bröllop!

Aleta: hur har det gått med att få tag på snöröjning?

Imorgon börjar för mig en hektisk period på jobbet med mycket rättning så om jag inte är här på ett tag så vill jag bara säga att jag tänker på er alla! Många kramar och

• Villemoa

Hej tanter och fans!

Känns som att jag inte varit här på år och dar! Känner att jag inte riktigt hinner med för jobbet tar mycket av min tid och ork så sitta vid datorn har inte varit någon prioritet riktigt.

Har inte läst nåt av det ni skrivit så om någon känner sig manad till en sammanfattning så be my guest

Många kramar

• Villemoa

Vad kul, grattis! Jag vet en till som blivit utnämnd för samma.

Cantaton skrev 2010-02-16 21:17:16 följande:
    Men just det! Så glömde jag skriva det jag gick in för att skriva! Jag blev utnämnd till ambassadör för kvinnligt företagande av Tillväxtverket 2010!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången