Tantvarning för 7:e gången
Ja Passionsblomman och Lillabruden hur har det gått?
Ja Passionsblomman och Lillabruden hur har det gått?
Vad är det för konstiga pussel som alla pratar om plötsligt? *nyfiken*
Just nu är det uppehåll i snöandet, det har väl kommit 5 cm, inte mer. Vi får väl se om det drar igång snart.
dfk, som tur är så har hon inte ont längre. Vi håller tummarna att det inte kommer tillbaka. Om det gör det så får vi åka tillbaka till länssjukhuset igen.
Suck, äldsta dottern är så sjåpig. Min man håller på att försöka ta av ett gammalt plåster och hon skriker som en stucken gris.
Lillan står bara och stirrar på henne, hon däremot är tålig som en elefant (är elefanter tåliga?).
Hoppas alla har det bra i snöyran!
Hej, hej Bobou!
Heloise, sök jobbet!!!
Vad duktiga ni är allihop!
Heloise, jag hittar inte vår artikel i Amelia. har de strukit den?
9 låtar, det var bra jobbat Cantaton!
Ny design!
Heloise, skriv ett brev som beskriver dig och dina intressen. Jag vill gärna få en bild av personen som söker, även lite vad de gör på fritiden. Skriv gärna om hur gärna du vill ha just det här jobbet, att det är ditt drömjobb. Max en sida och inte för kompakt text.
En sida ägnar du åt att rada upp alla kurser du har gått och alla jobb du har haft i tidsordning. Om du har en längre lucka där du varken har studerat eller jobbat, skriv vad du gjorde under den tiden.
Jag tycker att det är viktigt att svenskan är korrekt och att allt är rättstavat, då känns det som att man har lagt ner lite jobb och inte bara slängde ihop något.
Det värsta jag vet är ansökningar av typen:
"Hej, jag heter Göran och jag söker tjänsten. Hör av er om ni vill veta mer."
En sådan ansökan får genast ett negativt svar av mig.
Bobou, jag tycker att du ska göra som Mittiprick skrev och gå till en läkare. Jag hoppas att du snart kan slappna av och bara njuta.
Mittiprick, jag tar gärna lite pepparmynta te! Skönt att du låter gladare idag!
Lycka till idag Cantaton!