• Aleta

Tantvarning för 7:e gången

Ojoj, nu ser jag att jag blandade ihop Lillabrudens och Mittipircks inlägg.

Tack för pepparmyntateet Lillabruden!

Hur år det MittiPrick?

Går det bra med mässan Cantaton?

• Aleta

Oj Fjosok, vilket år är den ifrån?

Ja, krya på dig Lillabruden!

Här har min 5-åriga dotter blivit sjuk. Hon har legat hela dagen däckad i en fåtölj och har 40 graders feber. Stackars snuttan.

Jag och min man fastnar emellanåt vid varsin dator med spelet "Plants vs. Zombies" ett helknasigt spel där ens trädgård blir attackerad av zombies och som försvar planterar man olika sorters attackväxter. Antingen så lyckas man mosa zombiesarna eller också äter de upp plantorna och i slutänden det de är ute efter...min hjärna!
    Varning, varning det är väldigt beroendeframkallande!

• Aleta

Hej Frulle och Tinker!

Vi eldar med vatten Passionsblomman.
    Vi har värmepump som hämtar värme ur sjön, det ligger en massa slingor i vattnet. När det blir riktigt kallt har vi en oljepanna som startar. (Det var bara olja när jag var liten, oj så varmt det var i huset då!)
    Vi har en vedspis, och det var den som klarade oss efter Gudrun, vi flyttade in i köket och sov på golvet där i tre dagar. Sedan har vi en öppen spis med en slags insatt mojäng som ska ge värme bättre. Inga kakelugnar är iordning tyvärr, så de tittar vi bara på.

• Aleta

Hjälp, det såg jag inte ens!!!
    Tack Passionis!

passionsblomman skrev 2010-02-02 18:34:07 följande:
    Näää Aleta DEM tittar ni bara på! (förlåt, jag kunde inte låta bli)
  • Aleta

Fjosok, den är fin, men blir den inte cheesy om du drar ner tempot?

• Aleta

Ojojoj, stackars Blompojken! Nu sitter ni förstås på akuten i några timmar.

Sonja, vad roligt att hon ville att du skulle sjunga!
    Bry dig inte om wailandet, det finns många människor på denna jord som faktiskt inte tycker om wail.

Nu vet jag inte vilken typ av röst du har, men jag slår ett slag för jazzgenren som vanligt.
    Den här t ex.

• Aleta

Passionsblomman, det var en rejäl smäll, stackarn, han kommer att klättra på väggarna om ett par dagar.
    Du kommer förstås inte att sova inatt antar jag?
    Läsa HP är bra, C.S. Lewis böcker är inte dumma heller, hela den serien där Häxan och Lejonet är andra boken.

Didis, turbinvagnar, vilka dumheter! Hem och sköt barnen.

Sonja, vad är en jazzröst?

• Aleta

Katter kan se döden, det vet alla som har läst Terry Pratchett.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången