Inlägg från: Humlan66 |Visa alla inlägg
  • Humlan66

Någon som kan tipsa om Florida ?

jag ska åka till Florida i mars och undrar lite
    om någon har vart där och vad man INTE ska missa
    Disneyworld - Magix kingdom har jag förstått men sen ?

- Hur är klimatet i mars ?
    -Någon som har bott vid fort mayers området och hur är det där ? Långt till se värdheterna ?
    - Hur är det att hyra bil och köra där ?
    - shoppingen ?
    - hur är det att bada
    -och framför allt KROKODILERNA- ( aligator ) är det så mycket som folk påstår och hur beter man sig om man får en sån framför sig ?
    - har ni rest med supersavertravel och funkade det bra ?

Ja som ni ser har jag många frågor så svara gärna så gott ni kan . Vi kommer att få en 19 tim lång flygning och en bävar jag för *suck* 3 byten innan vi är framme. lär väl vara mer eller mindre död

Tusen tack på förhand

• Svar på tråden Någon som kan tipsa om Florida ?
  • Humlan66

Puff

Tycker mig ha sett massor med brudar/par som vart till Florida här på BT.. kom igen nu och dela med er ;)

• Humlan66
    perfektionista skrev 2010-01-18 22:14:11 följande:
    Orlando, Miami och Key West.Strax nordväst om Miami ligger Fort Lauderdale där man kan shoppa i Sawgrass Mills som är ett enormt köpcentrum.Det finns inget vidare alternativ til hyrbil, så det ska ni ha. Det är billigt att hyra och tanka. Bara att köra på. :)Tror faktiskt att det är ganska liten risk att stöta på en krokodil om man håller sig till tillåtna badplatser. Större risk att dö i en bilolycka när man åker till jobbet.Jag älskar USA och har varit fler gånger i Florida. Det är underbart! Bra val!
    Tack snälla du

Nu är resan BOKAD och vi kommer att få en lång flygtid på 19 timmar dit och 16 hem

Vi kommer att bo i Fort mayers och hur är det att ta sig därifrån till alla sevärdheter med bilen ? Långt emellan ?

Sen undrar jag om någon har några tips hur man kan komma billigare undan med biljetter till Disneyland ? Dom är ju SNORDYRA ( mellan 5-800 kr )
  • Humlan66

Ahh Tack.. vet att det finns dom som fyndat biljetter via ebay , men vågar man ?

• Humlan66
    Heloise skrev 2010-01-19 11:10:10 följande:
    Ja just det hade jag haft pengar hade jag fan i mig gift mig i Viscaya, kolla in bilderna ifrån bröllop de haft i galleriet *dreggel*! Men nu fick det bli i Gävle haha
    Ja jag såg ju det och ni va så fina :-d
  • Humlan66
    Heloise skrev 2010-01-19 11:30:59 följande:
    Inte sant, jäkla skit att plånboken får bestämma för det mesta!
    GIRL-AMEN TO THAT ;)

Tycker inte gävle har nått vidare utbud på festlokaler faktikst , ska vara engeltofta då men då får man ju inte sköta så mkt själv och det vill jag/vi *L*
  • Humlan66

Hörrni tjejer som vart där- vad hade ni på FÖTTERNA ?
    Jag tänker att lite snygg vill man ju vara men det är väl kanske inte läge att trippa omkring på höga klackar
    så hur löste ni det ?

Tycker ju inte det så snyggt med tex kjol och sneakers eller andra träningskor

• Humlan66
    Humlan66 skrev 2010-01-21 12:42:52 följande:
    Hörrni tjejer som vart där- vad hade ni på FÖTTERNA ?Jag tänker att lite snygg vill man ju vara men det är väl kanske inte läge att trippa omkring på höga klackarså hur löste ni det ? Tycker ju inte det så snyggt med tex kjol och sneakers eller andra träningskor
    Puffar på frågan lite
    Tänker ju som så att det lär bli rätt mkt gå hela dagarna och att det ska vara BÅDE snyggt och fotvänligt och passa till det flesta outfits
  • Humlan66

Är det någon utav er som besökte en bröllopsbutik där borta då ni va där?? Eller vet ni om det finns sånna butiker i mallsen som finns där ?

• Humlan66

Nu är det brottom med svar för IMORGON ÅKER JAG WEEE.Tänk va tiden har gått fort

Men jag undrar .. Kan man hitta bröllopsbutiker i ett stort Mall där borta Tex brudskor, eller finns det inga sånna butiker i *mallet* ?
    Någon som känner till nån butik i Fort Mayers ?
    Snälla svara någon

• Humlan66

PUFF.. ingen som kan svara på det här

Brottom brottom , åker imorgon bitti.
    ( usch 19 tim restid )

• Humlan66

Vi har hyrt ett hus i Fort myers så boendet är redan klart

Nu ville jag bara veta vart jag kan hitta snygga & billiga brudskor och tänkte att det kanske finns i nått mall ?

• Humlan66

Nuuu är jag hemma igen från Florida och det är helt magiskt där :-d. Jag vill gärna åka tillbaka nån gång.

Vi hyrde ett eget hus med pool och egen båtbrygga vid huset och en chevrolet Tahoe. Fet bil :P.besökte miami ocvh orlando Bla.. Disney world
    Har ni funderingar på att åka dit så sluta fundera och bara ÅÅÅÅÅÅK

Dock blir man väldigt jetlagged och det är lite jobbigt ( tycker jag )

Svar på tråden Någon som kan tipsa om Florida ?