• Humlan66

Någon som kan tipsa om Florida ?

jag ska åka till Florida i mars och undrar lite
    om någon har vart där och vad man INTE ska missa
    Disneyworld - Magix kingdom har jag förstått men sen ?

- Hur är klimatet i mars ?
    -Någon som har bott vid fort mayers området och hur är det där ? Långt till se värdheterna ?
    - Hur är det att hyra bil och köra där ?
    - shoppingen ?
    - hur är det att bada
    -och framför allt KROKODILERNA- ( aligator ) är det så mycket som folk påstår och hur beter man sig om man får en sån framför sig ?
    - har ni rest med supersavertravel och funkade det bra ?

Ja som ni ser har jag många frågor så svara gärna så gott ni kan . Vi kommer att få en 19 tim lång flygning och en bävar jag för *suck* 3 byten innan vi är framme. lär väl vara mer eller mindre död

Tusen tack på förhand

• Svar på tråden Någon som kan tipsa om Florida ?
  • Humlan66

Puff

Tycker mig ha sett massor med brudar/par som vart till Florida här på BT.. kom igen nu och dela med er ;)

• Korallbruden

ÅK! Florida är kul och mata inte krokodilerna så klarar du dig Alla andra frågor är stort JA på. Vi förlovade oss i Key West så vi älskar Florida..

• perfektionista

Orlando, Miami och Key West.

Strax nordväst om Miami ligger Fort Lauderdale där man kan shoppa i Sawgrass Mills som är ett enormt köpcentrum.

Det finns inget vidare alternativ til hyrbil, så det ska ni ha. Det är billigt att hyra och tanka. Bara att köra på. :)

Tror faktiskt att det är ganska liten risk att stöta på en krokodil om man håller sig till tillåtna badplatser. Större risk att dö i en bilolycka när man åker till jobbet.

Jag älskar USA och har varit fler gånger i Florida. Det är underbart! Bra val!

• Humlan66
    perfektionista skrev 2010-01-18 22:14:11 följande:
    Orlando, Miami och Key West.Strax nordväst om Miami ligger Fort Lauderdale där man kan shoppa i Sawgrass Mills som är ett enormt köpcentrum.Det finns inget vidare alternativ til hyrbil, så det ska ni ha. Det är billigt att hyra och tanka. Bara att köra på. :)Tror faktiskt att det är ganska liten risk att stöta på en krokodil om man håller sig till tillåtna badplatser. Större risk att dö i en bilolycka när man åker till jobbet.Jag älskar USA och har varit fler gånger i Florida. Det är underbart! Bra val!
    Tack snälla du

Nu är resan BOKAD och vi kommer att få en lång flygtid på 19 timmar dit och 16 hem

Vi kommer att bo i Fort mayers och hur är det att ta sig därifrån till alla sevärdheter med bilen ? Långt emellan ?

Sen undrar jag om någon har några tips hur man kan komma billigare undan med biljetter till Disneyland ? Dom är ju SNORDYRA ( mellan 5-800 kr )
  • Arosa

Fort Meyers har väl inte det utlimata läget för ex disneyland och miami, det är någon timme att köra emellan. Kolla på google maps så får du avstånd och ca körtid.
    Vi har också bokat resa till florida i mars och kommer att bo i fort meyers någon natt för att bada och slappa. Vi ska ha hyrbil och kommer att sova på olika ställen (fort meyers, miami, ft lauderdale och ev Clearwater). Blir visserligen en del att köra men å andra sidan hinner vi förhoppningsvis se en hel del innan vår kryssning i karibien
    Biljetter till nöjesparker är dyrt i usa, trösten kan väl vara att allt brukar ingå när man väl är inne. Vet dock inte hur man hittar billigare biljetter tyvärr. Vi kommer att åka till ett nöjesfält vid Tampa som heter bushgarden som ska ha riktigt bra bergochdalbanor.

• Humlan66

Ahh Tack.. vet att det finns dom som fyndat biljetter via ebay , men vågar man ?

• Heloise

Min syster bor I Ft Lauderdale, jag är väldigt förtjust i Florida. Det var iofs längesen jag var i Orlando på Magic Kingdom, men det är ju härligt, precis som MGM studios är ett måste( så himla coolt). Kennedy Space center är också sevärt( sanslöst så stora hangarerna är, det får plats en lastbil på var och en av stripsen i den ame flaggan på den stora hangaren!!)

Key West är underbart, men bilturen dit är nästan lika fantastisk. Sedan skulle jag rekomendera ett ställe som heter Viscaya( Miami Dade county) jättefint museum, ett av mina bästa minnen ifrån Florida.
    www.vizcayamuseum.org/

Jag är ju bortskämd eftersom syrran bor där, bil är ett måste annars tar man sig ingenstans. Fort Meyers har jag ingen koll på dock.
    Annars är det ganska fascinerande att bara gå på stora mataffärer, får våra att verka som leksaksbutiker. Äta riktigt Ame frukost på en bra diner, dricka öl på en pub och kolla på NFL fotboll. Usch vad jag längtar tillbaka nu!
    Hoppas ni får en underbar resa!

• Heloise

Ja just det hade jag haft pengar hade jag fan i mig gift mig i Viscaya, kolla in bilderna ifrån bröllop de haft i galleriet *dreggel*! Men nu fick det bli i Gävle haha

• 2011

Min W2B har sina föräldrar i Orlando, 15 minuter ifrån alla parker så jag har besökt samtliga nu tror jag.
    Man kan köpa kombinationsbiljetter för Bush gardens och Seaworld, då kommer man lite billigare undan där. Båda dom parkerna är väl värda ett besök (Seaworld ligger i Orlando). På Seaworld har de riktigt bra shower med delfiner och späckhuggare. Personligen gillar jag dom parkerna bättre än Disneys parker.

Det är riktigt dyrt med biljetter till Disneys parker, men om man köper biljetter för mer än tre dagar kostar de resterande dagarna inte så rysligt mycket. Synd att man inte bor i Florida. Då får man bra rabatter på biljetterna. Min W2B köpte årskort och betalade bara lite mer än jag betalade för fem dagar

Key west är fint. Det tar dock ca 8 timmar att köra ned dit från Orlando. Om ni åker ned dit kan jag rekommendera en snorkeltur på en katamaran. När vi är där nere brukar vi boka en tur ut till reven på kvällen. Det är mycket mindre folk där ute då. www.furycat.com/key-west/attractions-combo.htm

Vi gillar Key West så bra att vi skall ha vårt bröllop där . (De flesta gästerna kommer ifrån USA, och de svenska gästerna uppskattar nog att få komma till Key West när de ändå måste flyga så långt

Svar på tråden Någon som kan tipsa om Florida ?