• Humlan66

Någon som kan tipsa om Florida ?

jag ska åka till Florida i mars och undrar lite
    om någon har vart där och vad man INTE ska missa
    Disneyworld - Magix kingdom har jag förstått men sen ?

- Hur är klimatet i mars ?
    -Någon som har bott vid fort mayers området och hur är det där ? Långt till se värdheterna ?
    - Hur är det att hyra bil och köra där ?
    - shoppingen ?
    - hur är det att bada
    -och framför allt KROKODILERNA- ( aligator ) är det så mycket som folk påstår och hur beter man sig om man får en sån framför sig ?
    - har ni rest med supersavertravel och funkade det bra ?

Ja som ni ser har jag många frågor så svara gärna så gott ni kan . Vi kommer att få en 19 tim lång flygning och en bävar jag för *suck* 3 byten innan vi är framme. lär väl vara mer eller mindre död

Tusen tack på förhand

• Svar på tråden Någon som kan tipsa om Florida ?
  • Humlan66
    Heloise skrev 2010-01-19 11:10:10 följande:
    Ja just det hade jag haft pengar hade jag fan i mig gift mig i Viscaya, kolla in bilderna ifrån bröllop de haft i galleriet *dreggel*! Men nu fick det bli i Gävle haha
    Ja jag såg ju det och ni va så fina :-d
  • Heloise

Du är gullig du! Jag måte återgälda dig på ditt bröllop!

Humlan66 skrev 2010-01-19 11:25:29 följande:
    Ja jag såg ju det och ni va så fina :-d
  • Heloise

Inte sant, jäkla skit att plånboken får bestämma för det mesta!

Humlan66 skrev 2010-01-19 11:29:22 följande:
    men HERREGUD va vackert my oh my - vad jag vill gifta mig där nu haha
  • Humlan66
    Heloise skrev 2010-01-19 11:30:59 följande:
    Inte sant, jäkla skit att plånboken får bestämma för det mesta!
    GIRL-AMEN TO THAT ;)

Tycker inte gävle har nått vidare utbud på festlokaler faktikst , ska vara engeltofta då men då får man ju inte sköta så mkt själv och det vill jag/vi *L*
  • Heloise

Nä soldathemmet är väl det enda, där man får sköta mkt själva men det är ju inte så stort. Passade dock oss bra eftersom vi inte var så många.

Humlan66 skrev 2010-01-19 11:36:14 följande:
    GIRL-AMEN TO THAT ;) Tycker inte gävle har nått vidare utbud på festlokaler faktikst , ska vara engeltofta då men då får man ju inte sköta så mkt själv och det vill jag/vi *L*
  • lenaed

Hej. Har bott och jobbat som au pair i Florida. Bodde då i panama city vid mexikanska golfen så var mest där runt. Kan bara säga att havet och stränderna är helt fantastiska i florida! Att simm med delphiner blev lixom vardag gör mig under denna tiden =) Var på disney world vilket är mycket dyrt och jag tycker nog inte att det är värt det som vuxen. Men beror ju på vilka intresen man har. Just nu är ju dollarn låg så det är att hoppas att den håller sig så och då är det bara att shoppa på!! =) Det är billigt att handla finns mycket outlets så sök efter det, beroende på vilka städer ni skall till. Vädret i mar är kanon! Skön sommar då inte för varm och fuktigt som det sedan blir under sommar månaderna.

Tänk på att det är långa avstånd till allt så planera er resa väl innan ni åker. Bensinen är relativt billig vilket inte gör de så dyrt att köra runt.

Jag har åkt med KLM de gånger jag varit i USA. Har bra priser och avgångar samt helt ok flyg.

Lycka till!!

• Greeneyes

Om ni ska på Disneyworld, gå på vardagar!!! På helgen är det så galet mycket folk att man inte hinner åka nåt - upp till 2h kö till alla attraktioner.
    Sen finns det Quick-pass som man kan skaffa, är osäker på om det kostar, då kan man boka in sig på attraktionerna på vissa tider, och därmed få gå före kön. Kan vara värt att kolla upp, för vem vill betala typ 800kr för att hinna med 5 åk på hela dan?!

• 2011

Quick-pass är gratis. Man kör sin biljett igenom en maskin vid attraktionen och får en biljett som är giltig under en period (en timme) senare på dagen. Då får man stå i en mycket kortare kö när man kommer tillbaka. Man kan hämta ut ett quick-pass två timmar efter att man hämtat ut ett senast (per biljett). Det är absolut det enda sättet att få vettiga kötider (Jag har i och för sig varit där när det varit ganska mycket folk. Quick-passen tog slut vid lunch då de har ett begränsat antal. På vardagar i Mars är det säkert inga sådana problem).

• Stina100

Hej, har inte läst hela tråden så någon kanske har tipsat men åk till sawgrass mills för shopping, tror det är ett av världens största outlet mall.

Svar på tråden Någon som kan tipsa om Florida ?