• 2011

Någon som kan tipsa om Florida ?

Min W2B har sina föräldrar i Orlando, 15 minuter ifrån alla parker så jag har besökt samtliga nu tror jag.
    Man kan köpa kombinationsbiljetter för Bush gardens och Seaworld, då kommer man lite billigare undan där. Båda dom parkerna är väl värda ett besök (Seaworld ligger i Orlando). På Seaworld har de riktigt bra shower med delfiner och späckhuggare. Personligen gillar jag dom parkerna bättre än Disneys parker.

Det är riktigt dyrt med biljetter till Disneys parker, men om man köper biljetter för mer än tre dagar kostar de resterande dagarna inte så rysligt mycket. Synd att man inte bor i Florida. Då får man bra rabatter på biljetterna. Min W2B köpte årskort och betalade bara lite mer än jag betalade för fem dagar

Key west är fint. Det tar dock ca 8 timmar att köra ned dit från Orlando. Om ni åker ned dit kan jag rekommendera en snorkeltur på en katamaran. När vi är där nere brukar vi boka en tur ut till reven på kvällen. Det är mycket mindre folk där ute då. www.furycat.com/key-west/attractions-combo.htm

Vi gillar Key West så bra att vi skall ha vårt bröllop där . (De flesta gästerna kommer ifrån USA, och de svenska gästerna uppskattar nog att få komma till Key West när de ändå måste flyga så långt

• 2011

Quick-pass är gratis. Man kör sin biljett igenom en maskin vid attraktionen och får en biljett som är giltig under en period (en timme) senare på dagen. Då får man stå i en mycket kortare kö när man kommer tillbaka. Man kan hämta ut ett quick-pass två timmar efter att man hämtat ut ett senast (per biljett). Det är absolut det enda sättet att få vettiga kötider (Jag har i och för sig varit där när det varit ganska mycket folk. Quick-passen tog slut vid lunch då de har ett begränsat antal. På vardagar i Mars är det säkert inga sådana problem).

Svar på tråden Någon som kan tipsa om Florida ?