Fixa blommorna själv?
Jag gifter mig i slutet av maj och har börjat fundera en del på min brudbukett och alla andra blomsterdekorationer till bröllopet. Jag har bestämt för att blommorna huvudsakligen skall bestå av ljusrosa pioner. Sen skulle jag vilja ha lite busig stil och därför ta i lite trollhassel eller liknande. Jag funderar även på daggkåpeblommor (heter de så? Sådana där ljust gulgröna..).
Nu till min fråga. Jag har själv ett stort intresse för blommor och brukar pyssla mycket med blommor och göra mycket buketter på sommaren. Jag blir sällan riktigt nöjd när jag köper buketter, inte för att jag är så duktig själv utan snarare för att jag vill ha det ?på mitt sätt?. Därför har jag nu börjat fundera på att beställa blommorna men att binda dem själv. Bordsdekorationerna har jag tänkt ha ganska enkla så det borde inte bli något problem alls.
Dock undrar jag lite över resten. Det rör sig om tre tärnbuketter, fyra corsage och så min brudbukett. Är det rimligt att man som amatör gör detta. Tidsmässigt har jag ganska gott om tid att göra det dagen innan. Är det något speciellt man ska tänka på när det gäller brudbukett, t.ex. om man senare vill ?konservera? den?
Tar jag mig vatten över huvudet tycker du? Kanske ska jag hålla mig till att göra bordsdekorationerna själv och beställa resten? Vad tycker ni andra? Erfarenheter?
Tusen tack för alla råd!