• KatjaB

Tips för ett DYRARE bröllop

hahaha vilken rolig tråd

ta inte in vilket band som helst för att spela på bröllopet, kolla med etablerade kändisar som det går bra för just nu,.. dyrt och bra!
    eller varför inte hyra in en kammarorkester

åk helikopter till festlokalen

• KatjaB

hahaha

Andreas flicka skrev 2010-01-15 16:02:52 följande:

Världens roligaste exempel på extravagant bröllop är ett avsnitt i Friends. Rachel har blivit gravid och hon och Ross är på en tillställning hos någon av deras föräldrar, de låtsas att de har gift sig på Hawaii. Rachels berättelse om bröllopet blir bara mer och mer spektakulär och tillslut hittar hon på att ringen placerades på hennes finger av vita duvor...
  • KatjaB

byt klänning för varje "akt"
    hyr in hästskjuts till alla gäster från kyrka till fest
    bjud endast på det dyraste i dryckesväg du kan hitta

• KatjaB

eller varför inte skapa ett vinterlandskap mitt i sommaren? Hyra in snökanoner och grejer

• KatjaB

1000 vita duvor som köps bara för att släppas ut efter vigseln.. hälften av dessa kan färgas rosa för att matcha färgtemat

• KatjaB

eller ta Celine Dion som servitris.. bara för att man kan liksom

Sörön10 skrev 2010-01-15 11:57:31 följande:
    Celine Dion kanske kan vara solist på vigseln? Å, jag vet! Återförena ABBA på festen! :P Lär ju kosta mer än en miljard, eftersom de nobbat det budet redan! (om jag inte minns fel)Nej, allvarligt! Kul med en sån tråd! =)
  • KatjaB

ja, jag tolkade denna tråd som en kul och lite ironisk tråd.. dock så kanske det inte var intentionen med tråden från början

aikidoaasa skrev 2010-01-16 15:04:13 följande:
    Den spårade typ ur från första början... frågan är om TS ville detta eller inte...
  • KatjaB
    iregnet2010 skrev 2010-01-17 01:28:05 följande:
    eh jo....spåra ur behövs...dock underskattade jag alla BT-brudars fantastiska fantasi...
  • KatjaB

Muta prästen så man får buta ut bänkarna i kyrkan till det silvriga färgtemat

• KatjaB

herregud.. tänk att det finns folk som lever i en sån fantasivärld, helt sjukt.

Aleta skrev 2010-01-19 16:19:32 följande:
    Jag råkade se ett program på TV igår Världens fester eller något liknande. Där var det överdådigt indiskt bröllop i tre dagar. Brudens familj hade sparat i åratal inför detta. De hade en hel stab som lagade mat till alla gästerna och ytterligare en stab som lagade mat åt all personalen. Det såg väldigt dyrt ut i förhållande till vad de stackarna som lagade personalens mat hade att leva på.
  • KatjaB

ah den här tråden hade jag nästan glömt

istället för chokladbit på kudden kanske man han ha ett riktigt sagobröllop och alla gäster får en varsin vit ponny att ta med hem

• KatjaB

jag skulle betala en kock att laga all mat from idag tills dagen B, god mat som är nyttig och man går ner i vikt utav.. så blir man smal o får sina favoriträtter bara sådär serverat varje dag.

• KatjaB

hahah alla beredda för att framföra en låt var också, utan avbrott mellan

Tausen skrev 2010-02-18 11:41:06 följande:
    vi har en spotifyplaylist på hemsidan där gästerna ka lägga in låtar de vill ha med på kvällen...då hade vi ju kunnat ta in artisterna istället... :)
  • KatjaB

Vi får ju inte glömma bort morgongåvan..
    Har klurat lite och det måste ju helt klart vara minnesvärt och förstås, påkostat..

Drottningsholms slott.. allt har sitt pris, så visst borde väl Kungen och Silvia kunna tänka sig att flytta om priset vore det rätta OM priset blir tillräckligt högt kanske Carl Philip kan tänka sig att servera i baren på vårt bröllop också

En ö, tänker typ Hawaii.

Eller varför inte Himalaya, hur häftigt vore det inte att äga världens högsta berg

Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop