• iregnet2010

Tips för ett DYRARE bröllop

Vi känner alla till och läser om och om igen om hur man gör sitt bröllop billigare.

I rättvisans namn tycker jag därför att det vore bra med en tråd om hur man gör sig bröllop dyrare. Det måste ju finnas några bra sätt för oss som vill lägga så mkt pengar som möjligt ??

Kom igen nu tjej ge mig förslag!

Jag kan börja:
    -Sminka dig hos MIKAS, kosta 5000 om du gör det i stockholm och vill du ha konsultation innan kostar det ytterligare tusen.
    -Köp dina inbjudningar hos TWINK, ett förslag jag fick kostade 75 kr st..mm.. det är gästerna värda!

• Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop
  • patrikoannika

Handgjorda små praliner till var och en av gästerna, gärna med lite bladguld på och tryffel. De kostar en hundring styck och är man då ca 200 gäster så betyder det ju 20 000. Fast man kanske ska räkna två praliner till var och en, (man vill ju inte verka snål..) så då går det ju på 40 000. Onödigt lyx kanske, men gott att knapra på efter maten, och sååååå fint!!

• KatjaB

hahaha vilken rolig tråd

ta inte in vilket band som helst för att spela på bröllopet, kolla med etablerade kändisar som det går bra för just nu,.. dyrt och bra!
    eller varför inte hyra in en kammarorkester

åk helikopter till festlokalen

• FramtidaFruSandberg

Åh, om jag hade obegränsat med pengar skulle jag beställa mina inbjudningskort från momentaldesigns.com Helt underbara men från 7 dollar styck.

Jag skulle välja Alicia Swedenborg som fotograf att följa oss hela dagen. Ovanpå detta skulle jag ha två filmare (så att de kan filma från olika vinklar) som är med från vigseln och genom hela middagen. Att de intervjuar folk lite också och sedan klipper ihop en proffsig film av det.

Sedan skulle jag beställa någon av Manuel Motas klänningar från Pronovias i original. Jag vet knappt vad de kostar ens för ingen butik i Sverige vill ta in dem utan att man betalat för dem först.

Sedan skulle jag bjuda alla gästerna på övernattning med brunch dagen efter (kan iof gå att göra även på en begränsad budget) men också betala deras taxiresor hem till andra sidan stockholm så att de kunde få åka hem precis när de vill.

• Sörön10

Celine Dion kanske kan vara solist på vigseln?

Å, jag vet! Återförena ABBA på festen! :P Lär ju kosta mer än en miljard, eftersom de nobbat det budet redan! (om jag inte minns fel)

Nej, allvarligt! Kul med en sån tråd! =)

• Korallbruden

Klänning från Jim, Vera eller Monicqe.

Ring från De Beers och inte så liten...

Jimmy skor

(dream on Korallbruden :-=)

• iregnet2010

Innan bröllopet bör man unnan sig en Complete Works 6 h spa-behandling på Grand Hotels nya lyx-spa. Ta gärna med brudtärnorna. Bara 8600 per person =mysigt och avkopplande

• Malla och Mojje

Varför inte betala alla gästernas boende??

• Korallbruden

Hmmm... varför vara i Sverige när man kan betala eget flyg för alla t.o.r ner till ett Italienskt slott och inkvartera alla i en vecka så man hinner umgås Glöm inte att flyga in "rätt" personer för dekorationer, utflykter, matoch dryckprovning m. m

Dags att köpa en trisslott... plötsligt händer det ....

• Soldemor

Glöm inte limousinerna! De gräddvita, lååånga med lampor på sidorna. En för varje tärna och till dagen med klädsel som matchar kläderna till den som sitter i den!

Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop