• iregnet2010

Tips för ett DYRARE bröllop

Vi känner alla till och läser om och om igen om hur man gör sitt bröllop billigare.

I rättvisans namn tycker jag därför att det vore bra med en tråd om hur man gör sig bröllop dyrare. Det måste ju finnas några bra sätt för oss som vill lägga så mkt pengar som möjligt ??

Kom igen nu tjej ge mig förslag!

Jag kan börja:
    -Sminka dig hos MIKAS, kosta 5000 om du gör det i stockholm och vill du ha konsultation innan kostar det ytterligare tusen.
    -Köp dina inbjudningar hos TWINK, ett förslag jag fick kostade 75 kr st..mm.. det är gästerna värda!

• Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop
  • Ergilwen

Varför inte designa egna näsdukar eller liknande, och lägga på alla platser i kyrkan? Till de som blir rörda under vigseln. Eller, tja, avundsjuka med tanke på vad bröllopet kostar :P

• Lyckliga013bruden

i finaste mjukaste dyrste materialet, och så låter man någojn känddesigner designa dem

Ergilwen skrev 2010-02-06 12:53:09 följande:
    Varför inte designa egna näsdukar eller liknande, och lägga på alla platser i kyrkan? Till de som blir rörda under vigseln. Eller, tja, avundsjuka med tanke på vad bröllopet kostar :P
  • varelse
    Lyckliga013bruden skrev 2010-02-06 13:04:06 följande:
    i finaste mjukaste dyrste materialet, och så låter man någojn känddesigner designa dem
    Japp! Och så slänger vi på ett monogram av små diamanter när vi ändå är i gång.
  • Kattpoet

Om jag hade alla pengar i Världen så skulle jag nog bara ändra en sak, jag skulle flyga in mina Vänner till Skottland, de som inte har råd att komma nu och hyra hotell år dem att bo på i en vecka men bröllopet skulle vara likadant.

• lillalyckan

Hahaha vilken rolig tråd! Min favorit var nog att ha vita ponnisar som favours, ska genast lägga fram idén för m2b

• Tausen

Ha en garderob med massa olika klänningar och frackar av olika (dyra) designers som gästerna kan klä sig i inför kvällen för att göra det enkelt för dem..naturligtvis får de ta med sitt klädval hem sedan.

• Tausen

Varför inte säga "JA" i alla världsdelar och ta med sig gästerna runt jorden... Några dagar på varje ställe innan man drar vidare...och naturligtvis ingår favors från varje ställe i form av något riktigt fint. Asien - 42" hd tv kanske...

• Andreas flicka

Hmmm, om jag var superrik skulle jag låta sy upp flera olika klänningar efter egen design och bara i siden och sidenspetsar (såklart) för att kunna välja den som jag kände mest för på dagen B. Klänningarna skulle såklart vara handsydda av toppskräddare.

Jag skulle också chartra ett eget plan och flyga till London för att åka till Emmy shoes och specialdesigna egna skor.

Jo jag skulle såklart i samband med resan till London också kolla runt lite på designerklänningar för att få inspiration. Bo på savoy och dricka afternoon tea för att ta igen mig efter min "jobbiga" dag.

Vidare skulle jag betala en personlig tränare för att komma i mitt livs form.

Jag skulle också specialchartra ett plan så att min mormor och morfar kunde vara med på vigseln. Planet skulle vara en precis replika av deras hem i Grekland haha! Allt för att mormor inte skulle känna sig orolig.

• KatjaB

jag skulle betala en kock att laga all mat from idag tills dagen B, god mat som är nyttig och man går ner i vikt utav.. så blir man smal o får sina favoriträtter bara sådär serverat varje dag.

Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop