• iregnet2010

Tips för ett DYRARE bröllop

Vi känner alla till och läser om och om igen om hur man gör sitt bröllop billigare.

I rättvisans namn tycker jag därför att det vore bra med en tråd om hur man gör sig bröllop dyrare. Det måste ju finnas några bra sätt för oss som vill lägga så mkt pengar som möjligt ??

Kom igen nu tjej ge mig förslag!

Jag kan börja:
    -Sminka dig hos MIKAS, kosta 5000 om du gör det i stockholm och vill du ha konsultation innan kostar det ytterligare tusen.
    -Köp dina inbjudningar hos TWINK, ett förslag jag fick kostade 75 kr st..mm.. det är gästerna värda!

• Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop
  • Martinaa

Om de inte hade några till det så var de ena riktiga snåljåpar det där brudparet...

• KatjaB

herregud.. tänk att det finns folk som lever i en sån fantasivärld, helt sjukt.

Aleta skrev 2010-01-19 16:19:32 följande:
    Jag råkade se ett program på TV igår Världens fester eller något liknande. Där var det överdådigt indiskt bröllop i tre dagar. Brudens familj hade sparat i åratal inför detta. De hade en hel stab som lagade mat till alla gästerna och ytterligare en stab som lagade mat åt all personalen. Det såg väldigt dyrt ut i förhållande till vad de stackarna som lagade personalens mat hade att leva på.
  • mittid

Som "favours" till gästerna kan man skänka pengar till välgörande ändamål, tex: Gåva till SOS barnbyar.

• Aleta

Nej, det tycker jag man kan göra ändå istället för godis.
    Ska det vara dyrt så tycker jag att man startar en ny SOS barnby per gäst som är försörjd i tio år framåt.

mittid skrev 2010-01-19 20:08:53 följande:
    Som "favours" till gästerna kan man skänka pengar till välgörande ändamål, tex: Gåva till SOS barnbyar.
  • Svanboet

Men att ge det som present till gästerna - hur kul är det? Är det inte bättre med en graverad kristallservis med vårt datum och våra namn så de aldrig glömmer vems bröllop det bästa bröllopet de varit på var?

Aleta skrev 2010-01-20 08:22:30 följande:
    Nej, det tycker jag man kan göra ändå istället för godis.Ska det vara dyrt så tycker jag att man startar en ny SOS barnby per gäst som är försörjd i tio år framåt.
  • HappyE

Hyr in Kungen och Silvia att sjunga duett i kyrkan!

• Blivandefrueriksson

svanboet tyckte om det med kristallservisen du kanske kan beställa från evfa attling?

• Svanboet

Nej vet inte hur bra de sjunger - som kvällunderhållning kanske?

HappyE skrev 2010-01-20 09:01:28 följande:
    Hyr in Kungen och Silvia att sjunga duett i kyrkan!
  • Svanboet

Så länge det är specialdesignat och ingen någonsin får lov att kopiera servisen - unikt är ledordet!

Blivandefrueriksson skrev 2010-01-20 09:02:25 följande:
    svanboet tyckte om det med kristallservisen du kanske kan beställa från evfa attling?
  • Blivandefrueriksson

Tycker nog att du ska satsa på att väcka upp M jacksson istället ska det va ska det va..eller E presley

Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop