Inlägg från: Svanboet |Visa alla inlägg
  • Svanboet

Tips för ett DYRARE bröllop

Lasse Hallström ska regisera bröllopsfilmen... för det är väl en sån vi håller på att konstruera

• Svanboet

Man får nog muta mer än bara prästen men det är det ju värt bara ingen av gästerna kommer i guld -> Alla gäster måste köpas nya kläder och de ska givetvis matcha färgtemat på rätt sätt. Sen är det ju inte varje dag man får chansen att dansa vals på parketten och då är det ju viktigt att alla gästerna kan dansa ordentligt så det inte blir tomt på golvet... danskurs är obligatorisk för alla gästerna!

KatjaB skrev 2010-01-19 10:40:01 följande:
    Muta prästen så man får buta ut bänkarna i kyrkan till det silvriga färgtemat
  • Svanboet

Nej det måste finnas möjlighet för de av gästerna som inte vill visa upp sina bristfälliga kunskaper att ta privatlektioner med en tillräckligt sympatisk men duktig lärare så det får nog bli Anne från Let's DAnce till dem och Nigel till oss för vi måste ju vara de som dansar absolut bäst och har snyggast koreografi på bröllopet.

Soldemor skrev 2010-01-19 14:40:03 följande:
    Det kan väl vara alla tre, så kan man välja den man helst vill ha!
  • Svanboet

Tänk dig de två samtidigt i köket - kanske ska ha öppet kök för att inte missa underhållningen?

Lyckliga013bruden skrev 2010-01-19 15:52:09 följande:
    om man ska bjuda in alla man någonsin träfat med deras respektive så behövs det nog fler än tre danslärare. Man kan ju satsa på 12-rätters istället för 3-rätters. Naturligtvis ryskcaviar och bladguldschoklad kanske ha, Gordon Ramsey ocj Jamie Oliver som kockar =)
  • Svanboet

Jag tror bestämt att ett tre-dagar är på sin plats för det är ju trots allt JAG som gifter mig och då måste vi ju få fira ordentligt. Det innebär dessutom att jag måste ha te uppsättningar av klännningar, skor, hår och smink. Karl lär ju också ha tre uppsättningar så det går att koordinera på rätt sätt. Sen blir det ju mat, underhållning och logi till alla gäster... fri bar öppen 24h/dygn... ja visst är det mycket man skulle kunna göra bara man hade pengar och vänner som ställde upp.

• Svanboet

Men att ge det som present till gästerna - hur kul är det? Är det inte bättre med en graverad kristallservis med vårt datum och våra namn så de aldrig glömmer vems bröllop det bästa bröllopet de varit på var?

Aleta skrev 2010-01-20 08:22:30 följande:
    Nej, det tycker jag man kan göra ändå istället för godis.Ska det vara dyrt så tycker jag att man startar en ny SOS barnby per gäst som är försörjd i tio år framåt.
  • Svanboet

Nej vet inte hur bra de sjunger - som kvällunderhållning kanske?

HappyE skrev 2010-01-20 09:01:28 följande:
    Hyr in Kungen och Silvia att sjunga duett i kyrkan!
  • Svanboet

Så länge det är specialdesignat och ingen någonsin får lov att kopiera servisen - unikt är ledordet!

Blivandefrueriksson skrev 2010-01-20 09:02:25 följande:
    svanboet tyckte om det med kristallservisen du kanske kan beställa från evfa attling?
Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop