• iregnet2010

Tips för ett DYRARE bröllop

Vi känner alla till och läser om och om igen om hur man gör sitt bröllop billigare.

I rättvisans namn tycker jag därför att det vore bra med en tråd om hur man gör sig bröllop dyrare. Det måste ju finnas några bra sätt för oss som vill lägga så mkt pengar som möjligt ??

Kom igen nu tjej ge mig förslag!

Jag kan börja:
    -Sminka dig hos MIKAS, kosta 5000 om du gör det i stockholm och vill du ha konsultation innan kostar det ytterligare tusen.
    -Köp dina inbjudningar hos TWINK, ett förslag jag fick kostade 75 kr st..mm.. det är gästerna värda!

• Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop
  • Martinaa
    iregnet2010 skrev 2010-01-17 14:22:13 följande:
    man kan även hitta ett slott där man ska ha festen. I stället för att hyra köper man dock slottet. Därefter målar man om alla rum och köper möbler som matchar ens färgtema, mkt viktigt.även kyrkan köper man loss, givetvis skall även inredningen i den matcha färgtemat.
    Hahaha... OMG!
  • FramtidaFruSandberg
    aikidoaasa skrev 2010-01-16 15:04:13 följande:
    Den spårade typ ur från första början... frågan är om TS ville detta eller inte...
    Jag vet inget om det var meningen att tråden skulle spåra ur eller inte (tycker det var sjukt roligt att läsa allas idéer) men jag var helt seriös med mina förslag
  • annaochmias

Istället för swarovskikristaller på klänningen har man ju självklart äkta felfria diamanter... tusentals av dem! Och så förstås äkta diamanter till att smycka håret...

• varelse
    annaochmias skrev 2010-01-19 00:06:34 följande:
    Hehehe, hittade precis ett foto på en klänning med äkta diamanter... Den kostade bara 12 miljooooner dollar! :Dmost-expensive.net/wedding-dress
    OMG!! Hahahaha! Vilken galenskap! Jösses... "Jag skulle kunna donera det mesta av de här pengarna till svältande människor, hemlösa och sjuka.... meeeeen Nej. Jag bara MÅSTE ju ha den här klänningen med äkta felfria diamanter på!" Alltså... det är roligt att spåra ur, men 12 miljoner dollar?! Shiiiit.
  • iregnet2010

diamonds are a girls best friend...dessutom gäller väl BT-mantrat, det är ju MITT bröllop! klar jag får unna mig

varelse skrev 2010-01-19 07:02:46 följande:
    OMG!! Hahahaha! Vilken galenskap! Jösses... "Jag skulle kunna donera det mesta av de här pengarna till svältande människor, hemlösa och sjuka.... meeeeen Nej. Jag bara MÅSTE ju ha den här klänningen med äkta felfria diamanter på!" Alltså... det är roligt att spåra ur, men 12 miljoner dollar?! Shiiiit.
  • Soldemor
    iregnet2010 skrev 2010-01-16 14:57:54 följande:
    bli vigd av påven (i en luthersk kyrka) det blir nog vääääääääääldigt dyrt :)
    Den kan bli svår...om han inte är mutbar dvs och kan frångå sina religiösa principer ett tag. Alla har ju sitt pris! ;.D
  • KatjaB

Muta prästen så man får buta ut bänkarna i kyrkan till det silvriga färgtemat

• Svanboet

Man får nog muta mer än bara prästen men det är det ju värt bara ingen av gästerna kommer i guld -> Alla gäster måste köpas nya kläder och de ska givetvis matcha färgtemat på rätt sätt. Sen är det ju inte varje dag man får chansen att dansa vals på parketten och då är det ju viktigt att alla gästerna kan dansa ordentligt så det inte blir tomt på golvet... danskurs är obligatorisk för alla gästerna!

KatjaB skrev 2010-01-19 10:40:01 följande:
    Muta prästen så man får buta ut bänkarna i kyrkan till det silvriga färgtemat
  • Soldemor
    Svanboet skrev 2010-01-19 13:57:53 följande:
    Man får nog muta mer än bara prästen men det är det ju värt bara ingen av gästerna kommer i guld -> Alla gäster måste köpas nya kläder och de ska givetvis matcha färgtemat på rätt sätt. Sen är det ju inte varje dag man får chansen att dansa vals på parketten och då är det ju viktigt att alla gästerna kan dansa ordentligt så det inte blir tomt på golvet... danskurs är obligatorisk för alla gästerna!
    Med Tony Irving som danslärare!
Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop