• iregnet2010

Tips för ett DYRARE bröllop

Vi känner alla till och läser om och om igen om hur man gör sitt bröllop billigare.

I rättvisans namn tycker jag därför att det vore bra med en tråd om hur man gör sig bröllop dyrare. Det måste ju finnas några bra sätt för oss som vill lägga så mkt pengar som möjligt ??

Kom igen nu tjej ge mig förslag!

Jag kan börja:
    -Sminka dig hos MIKAS, kosta 5000 om du gör det i stockholm och vill du ha konsultation innan kostar det ytterligare tusen.
    -Köp dina inbjudningar hos TWINK, ett förslag jag fick kostade 75 kr st..mm.. det är gästerna värda!

• Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop
  • Martinaa
    Soldemor skrev 2010-01-19 14:07:55 följande:
    Med Tony Irving som danslärare!
    Tony Irving, släng dig i väggen. Det ska väl va han Nigel Lythgoe (?) eller Adam Shankman eller va de heter som är i amerikanska versionen av So u think u can dance...
  • Soldemor
    Martinaa skrev 2010-01-19 14:12:52 följande:
    Tony Irving, släng dig i väggen. Det ska väl va han Nigel Lythgoe (?) eller Adam Shankman eller va de heter som är i amerikanska versionen av So u think u can dance...
    Det kan väl vara alla tre, så kan man välja den man helst vill ha!
  • Svanboet

Nej det måste finnas möjlighet för de av gästerna som inte vill visa upp sina bristfälliga kunskaper att ta privatlektioner med en tillräckligt sympatisk men duktig lärare så det får nog bli Anne från Let's DAnce till dem och Nigel till oss för vi måste ju vara de som dansar absolut bäst och har snyggast koreografi på bröllopet.

Soldemor skrev 2010-01-19 14:40:03 följande:
    Det kan väl vara alla tre, så kan man välja den man helst vill ha!
  • Lyckliga013bruden

om man ska bjuda in alla man någonsin träfat med deras respektive så behövs det nog fler än tre danslärare.

Man kan ju satsa på 12-rätters istället för 3-rätters. Naturligtvis ryskcaviar och bladguldschoklad kanske ha, Gordon Ramsey ocj Jamie Oliver som kockar =)

• Svanboet

Tänk dig de två samtidigt i köket - kanske ska ha öppet kök för att inte missa underhållningen?

Lyckliga013bruden skrev 2010-01-19 15:52:09 följande:
    om man ska bjuda in alla man någonsin träfat med deras respektive så behövs det nog fler än tre danslärare. Man kan ju satsa på 12-rätters istället för 3-rätters. Naturligtvis ryskcaviar och bladguldschoklad kanske ha, Gordon Ramsey ocj Jamie Oliver som kockar =)
  • Lyckliga013bruden

Det är ju en bra idé!
    Men hur får man Gordon att ställa upp både som kock och kvällsunderhållning+

Svanboet skrev 2010-01-19 15:53:26 följande:
    Tänk dig de två samtidigt i köket - kanske ska ha öppet kök för att inte missa underhållningen?
  • Svanboet

Jag tror bestämt att ett tre-dagar är på sin plats för det är ju trots allt JAG som gifter mig och då måste vi ju få fira ordentligt. Det innebär dessutom att jag måste ha te uppsättningar av klännningar, skor, hår och smink. Karl lär ju också ha tre uppsättningar så det går att koordinera på rätt sätt. Sen blir det ju mat, underhållning och logi till alla gäster... fri bar öppen 24h/dygn... ja visst är det mycket man skulle kunna göra bara man hade pengar och vänner som ställde upp.

• Aleta

Jag råkade se ett program på TV igår Världens fester eller något liknande. Där var det överdådigt indiskt bröllop i tre dagar. Brudens familj hade sparat i åratal inför detta. De hade en hel stab som lagade mat till alla gästerna och ytterligare en stab som lagade mat åt all personalen. Det såg väldigt dyrt ut i förhållande till vad de stackarna som lagade personalens mat hade att leva på.

• Martinaa
    Aleta skrev 2010-01-19 16:19:32 följande:
    Jag råkade se ett program på TV igår Världens fester eller något liknande. Där var det överdådigt indiskt bröllop i tre dagar. Brudens familj hade sparat i åratal inför detta. De hade en hel stab som lagade mat till alla gästerna och ytterligare en stab som lagade mat åt all personalen. Det såg väldigt dyrt ut i förhållande till vad de stackarna som lagade personalens mat hade att leva på.
    Haha! O vem lagade mat till de stackarna som lagade mat åt personalen då?? :P
  • Aleta

Ja, det undrade jag också!

Martinaa skrev 2010-01-19 16:22:51 följande:
    Haha! O vem lagade mat till de stackarna som lagade mat åt personalen då?? :P
Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop