• iregnet2010

Tips för ett DYRARE bröllop

Vi känner alla till och läser om och om igen om hur man gör sitt bröllop billigare.

I rättvisans namn tycker jag därför att det vore bra med en tråd om hur man gör sig bröllop dyrare. Det måste ju finnas några bra sätt för oss som vill lägga så mkt pengar som möjligt ??

Kom igen nu tjej ge mig förslag!

Jag kan börja:
    -Sminka dig hos MIKAS, kosta 5000 om du gör det i stockholm och vill du ha konsultation innan kostar det ytterligare tusen.
    -Köp dina inbjudningar hos TWINK, ett förslag jag fick kostade 75 kr st..mm.. det är gästerna värda!

• Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop
  • HelenaO

Jag hade bokat in U2 som band till festen :) Vilken dröm!

• lillalyckan
    HelenaO skrev 2010-02-17 22:42:05 följande:
    Jag hade bokat in U2 som band till festen :) Vilken dröm!
    Bra idé! Eller varför inte en tre-fyra olika band utav gästernas favoriter så att det finns nåt för alla U2 (för det gillar alla), blandat med Mötley Crue (för de som vill ha det lite rockigare), Rod Stewart som tar det lite lugnare (för en generation uppåt) och när man ändå håller på kan man ju ställa George Clooney i ett hörn så att alla kvinnliga gäster har nåt att stirra på!
  • iregnet2010

KatjaB skrev 2010-02-17 22:37:56 följande:
    jag skulle betala en kock att laga all mat from idag tills dagen B, god mat som är nyttig och man går ner i vikt utav.. så blir man smal o får sina favoriträtter bara sådär serverat varje dag.

åh bra idé. Jag skulle vilja ha en hud terapeut, sminkös och frisör som gjorde i ordning mig varje morgon fram till bröllopet så att man är tipp topp. Varje helg skulle jag ta in på Grands nya lyxspa och göra en heldags behandling.

• Tausen

vi har en spotifyplaylist på hemsidan där gästerna ka lägga in låtar de vill ha med på kvällen...då hade vi ju kunnat ta in artisterna istället... :)

• KatjaB

hahah alla beredda för att framföra en låt var också, utan avbrott mellan

Tausen skrev 2010-02-18 11:41:06 följande:
    vi har en spotifyplaylist på hemsidan där gästerna ka lägga in låtar de vill ha med på kvällen...då hade vi ju kunnat ta in artisterna istället... :)
  • Tausen

Nu tycker jag att denna tråd ska komma igång igen...den brukar göra min dag :)

• KatjaB

Vi får ju inte glömma bort morgongåvan..
    Har klurat lite och det måste ju helt klart vara minnesvärt och förstås, påkostat..

Drottningsholms slott.. allt har sitt pris, så visst borde väl Kungen och Silvia kunna tänka sig att flytta om priset vore det rätta OM priset blir tillräckligt högt kanske Carl Philip kan tänka sig att servera i baren på vårt bröllop också

En ö, tänker typ Hawaii.

Eller varför inte Himalaya, hur häftigt vore det inte att äga världens högsta berg

• Kattpoet

ha bröllopet vid foten av Mont Everest, i sann hollywood anda vore nog skitdyrt. Och istället för en diamant i ringen, en sten hämtad från månen, det borde vara mer dyrt och sen spendera smekmånaden som rymdturist!

• Tausen

Varför inte ge bort favorit fotbollslaget i morgongåva kanske..arsenal eller manchester united vore nog uppskattat

• fryser

eller o ta med barnvakt på smekånaden som verkligen varar en mån så att man har barnen i närheten men om man vill hitta på saker så finns barnvakten på plats.. dte hade jag påkostat om jag hade haft massa pengar anlitat även en av de bästa bröllopskordinatorerna o gått på en massa behandlingar istället för att själv jaga allt o alla oj den här listan kan bli lååång. lämnar fantasin till fler här inne som kan fortsätta

• Lilla frugan 79

varför bara festa i en dag? Nej jag hade nog festat minst tre dagar, och haft mängder med mat (lagat av de bästa kockarna i världen) och bra underhållning (typ cirque de soleil, celine dion) och servitörer från hollywood (george clooney, julia roberts, anthony hopkins, meryl streep osv)

• scarborough81

Hade hyrt in KISS som morgongåva till älsklingen samt haft Iron Maiden på festen. Hade bjudit in Leksands If a-lag och Djurgårdens hockey a-lag.
    Hade hyrt in en bröllopsplanerare och haft bröllopet på schloss adler.. Örnästet. Hade hyrt in Heston Blumethal som kock och Gordon Ramsay.

• Cuddly

Åh, vad skulle sägas om en Lars Wallin klänning... Drömma mig bort :D

• Cuddly

nu när jag tänker efter så skulle det vara otroligt roligt med jonglörer och eldslukare och sånt på bröllopet, speciellt om det vore vinter

• Soldemor

jag skulle kunna tänka mig en musikal som underhållning för gästerna, som exempelvis Cats el Fantomen på operan, med så många som möjligt från originaluppsättningarna, förstås!

• iregnet2010

låt kungen adressera alla kuverten till inbjudningarna, en jobbig sak att göra själv och ger ju en extra touch till inbjudningarna..att det blir en och annan felstavning får man leva med

• Soldemor
    iregnet2010 skrev 2010-03-09 18:58:35 följande:
    låt kungen adressera alla kuverten till inbjudningarna, en jobbig sak att göra själv och ger ju en extra touch till inbjudningarna..att det blir en och annan felstavning får man leva med
Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop