• Aleta

Tips för ett DYRARE bröllop

Ringar från Tiffanys eller Ritz eller något annat liknande ställe och det ska vara minst en stoooor naturfärgad blå sten, det går bara på en 4-5 miljoner.

• Aleta

Jag råkade se ett program på TV igår Världens fester eller något liknande. Där var det överdådigt indiskt bröllop i tre dagar. Brudens familj hade sparat i åratal inför detta. De hade en hel stab som lagade mat till alla gästerna och ytterligare en stab som lagade mat åt all personalen. Det såg väldigt dyrt ut i förhållande till vad de stackarna som lagade personalens mat hade att leva på.

• Aleta

Ja, det undrade jag också!

Martinaa skrev 2010-01-19 16:22:51 följande:
    Haha! O vem lagade mat till de stackarna som lagade mat åt personalen då?? :P
  • Aleta

Nej, det tycker jag man kan göra ändå istället för godis.
    Ska det vara dyrt så tycker jag att man startar en ny SOS barnby per gäst som är försörjd i tio år framåt.

mittid skrev 2010-01-19 20:08:53 följande:
    Som "favours" till gästerna kan man skänka pengar till välgörande ändamål, tex: Gåva till SOS barnbyar.
  • Aleta

Jamen det är ju självklart! Det får de också.
    Vad ska de få på hotellet som vi hyr åt alla? Chokladbit på kudden duger ju inte.

Svanboet skrev 2010-01-20 08:56:12 följande:
    Men att ge det som present till gästerna - hur kul är det? Är det inte bättre med en graverad kristallservis med vårt datum och våra namn så de aldrig glömmer vems bröllop det bästa bröllopet de varit på var?
Svar på tråden Tips för ett DYRARE bröllop