Tips & tricks
Ja, tack för Bryssel-tips! Fler tas tacksamt emot också, även om vi bara har typ 2 dar o kompisen säkert har en del ideer åtminstone om mat! Men museum med Tintin låter klockrent för maken...
Ja, tack för Bryssel-tips! Fler tas tacksamt emot också, även om vi bara har typ 2 dar o kompisen säkert har en del ideer åtminstone om mat! Men museum med Tintin låter klockrent för maken...
Jadå, Riga o Istanbul kan jag lägga ut texten om! Vi var i Riga på ett väldigt förmånligt weekendpris med färja och fint hotell för kanske 6 år sen. Gamla Stan var jättefin men lite hårt renoverad. Fin shopping av t ex linnedukar (men Vilnius nog minst lika bra eller bättre). Hinner man åka ut en sväng till typ Jurmala eller vad nu badorterna heter är det nog ännu bättre!
Hmm, de är helt olika till sin karaktär - Riga är storstad o häftigare medan Vilnius är mer litet och mysigt. Riga är ju också en hamnstad med badmöjligheter nära ut på kusten, Vilnius ligger i inlandet, en ganska lång bit från badorter.
Ni kommer säkert få det toppen! Vi bodde på det häör hotellet, som då var ganska nytt och väldigt prisvärt (gångavstånd till Gamla Stan/centrum, typ):
www.hotelbergs.lv/eng/parmums/parmumss/
Nån som har tips antingen på trevlig restaurang för slutet sällskap en fredagkväll i Stockholm, eller på catering (vi har möjligheten att vara hemma) - lämplig för ett tiotal personer till en mycket jämn födelsedag?
Har Melanders catering tex? Det gör inget om det inte är kött...
Gärna Nacka/Söder typ.
O ja, jag tror man kan åka buss eller tåg till Jurmala över dan!
Mmm, Melanders är ett klart alternativ alltså, men om man vill gå ut istället? Gondolen - eller är det för slamrigt en freedagkväll? Vart går man 10 pers på en 60-årsmiddag?
Jag röstar oxå på Korsika/Sardinien! Men även Slovenien med utflykter kan nog vara himla nice!
Tänk om man lcykades lägga pengar på hög nånsin... :-O
Jag röstar ju alltid för bad o kultur vid Medelhavet, jag...
Okända pärlor i Turkiet (insidertips):
Assos, 2 timmars bilresa söder om Istanbul, tvärs över vattnet från grekiska Mytilini. Dagsutflyktsavstånd till Gallipoli o Troja, flera antika lämningar i närheten, bara turkiska o en del tyska gäster - tror man kan flyga till Izmir o hyr bil o köra norrut dit också - det borde ta liiite längre tid än från Istanbul.
Mersin-provinsen, öster om Alanya, jag tror på Kizkalesi, med sjöborgen. Inte provat själv än - men kan man köra från Alanya eller från Adanas flygplats om man flyger reguljärt - det ligger typ mittemellan.
Som barnfamilj tror jag på Side, finns i vanliga charterutbudet från Sverige, till skillnad från ovanstående.
*viskar* sen är norra Cypern grymt vackert och med mycket europeisk historia, men det är hur knökigt som helst att ta sig dit (utom på dagsutflykt från Cypern), om man inte flyger brittisk charter.