Tips & tricks
Gondolen kan vara lite slamrigt. Vi var där med svärmor förra sommaren och hade svårt att höra varandra.
Gondolen kan vara lite slamrigt. Vi var där med svärmor förra sommaren och hade svårt att höra varandra.
Anne - är allmänt dålig på ställen på Söder och kan i princip inget i Nacka. Gondolen är den restaurang på Söder som vi har besökt mest.
Mrs B - regionsyd är jag också superdålig på men jag säger som Tinga att bara Piggelin tittar in så har hon säkert en massa tips.
Mrs B - gällande något i södra Sverige så läste jag om denna restaurang i höstas och blev sugen på ett besök www.pmrestauranger.se. Skulle då kunna kombineras med ett besök i glasriket.
Vad röstar ni på?
- norra Sardinien några dagar och sedan södra Korsika
- Slovenien med norra Kroatien och kanske besök i Venedig
Tänkte att vi skulle sätta oss ned snart och bestämma vart vi ska åka i sommar. Båda resorna gäller 2 veckor där vi flyger ned och sedan hyr bil.
Hur går det med era sommarplaner?
Ingen som vågar rösta?
Flygbiljetter till Riga är nu bokade till den första helgen i augusti. Jag vet det är långt dit men jag kunde inte låta bli att boka då priset var så bra.
Låter som en bra strategi, att länga pengarna på hög . Till sommaren borde nog grabbarna ha kommit in i ätandet så ni kan resa någonstans. Några drömresemål?
Ja, de har en förmåga att försvinna ganska kvickt !
Jag lutar själv åt Sardinien/Korsika men Slovenien ser väldans vackert ut och skulle förutom berg och hav ge lite storstäder så som Ljubljana, Venedig och förmodligen Zagreb.
Tinga - ja, det finns många alternativ. Satt faktiskt också och kollade på södra England fast med Bretagne som slutdestination i förra veckan.
Ahh... på tal om att drömma om resor så rev jag ut flera sidor om Argentina och härliga vingårdar/restauranger för några kvällar sedan. Det är ju också ett resmål jag gärna skulle vilja åka till.
Argentina får vänta för vår del också eftersom det innebär vintersemester. Sen har vi ju Australien och Nya Zeeland kvar som vi ska tar när vi är pensionärer. Måste ju ha lite roliga resmål kvar att göra .
Anne - bad och kultur vid Medelhavet, säger som Tinga, några favoriter du vill delge oss?
Själv vill jag ha naturupplevelser och hav. Både på Korsika och i Sloveninen har jag kollat upp bra vandringsleder så vi kan få gå i bergen i några dagar.