Tips & tricks
Tyvärr inte än, men vi har pratat om Sicilien. av olika skäl har planerade solsemestrar inte känts superaktuella de sista 2-3 åren, men det ska det bli ändring på framöver, så kanske kan det bli i år eller nästa år...
Tyvärr inte än, men vi har pratat om Sicilien. av olika skäl har planerade solsemestrar inte känts superaktuella de sista 2-3 åren, men det ska det bli ändring på framöver, så kanske kan det bli i år eller nästa år...
Tas tacksamt emot, får se om det blir i år eller inte!
*hejjar på*
här bär det av till bryssel imorrn bitti, men förmodligen omedelbart vidare till Brügge om vädret o trafiken tillåter!
Nej, vår var det inte, tvärtom mer vargavinter än belgien sett på många år... Men trevligt var det o mycket god mat har vi fått!
Ja, till lunch idag blev det moules frites! Maken var överförtjust! Igår åt vi tomatsoppa till lunch (eller jag gjorde, maken åt pasta tror jag) o på kvällen åt vi italiensk nära Place Luxembourg. På fredan åt vi en sorts flamsk kalops till lunch och så en lammgryta i pannkaka på ett hak i centrala Bryssel som väninnan kände väl till men som jag tyvärr aldrig skulle hitta tillbaks till - superbt gott alltihopa! Men mäktigt, särskilt på fredan blev det på tok för mycket mat, så sen hejdade vi oss lite...
Ja, lägg sen till diverse choklad o våfflor o allt möjligt mellan måltiderna...
men tror moules frites var bäst faktiskt - jag gillar skaldjur och rena smaker!
Åhå, har de bra moules frites? Det är ju inte långt härifrån, så jag ska tipsa maken!
Hörni, om man ska ha en riktigt fin tårta i Stockholm, vart går man då? Att köpa hem alltså. Inte prinsess eller en gelekladdig frukttårta, men fin choklad eller moussetårta kan gå. Förr sålde Gourmandise direkt till kunder, men tydligen inte längre...
Låter klokt, inte snålt, tycker jag - har man 2 likvärdiga alternativ i övrigt så menn väldigt olika i pris är väl valet självklart?