Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Tips & tricks

Här blir det Melker Andersson på fredag - på inrådan av övrig familj här i Stockholm, då vi gemensamt ska fira en födelsedag. Ni minns att jag frågade om tips?

Och på torsdag ska jag nog fiska upp en chokladfabrikstårta a la minute för ett annat födelsedagsfirande...

Dubai? Vad vill du kunna göra? Shoppa? Sola?

• anne på grönkulla

Kungsholmen blir det, men efterrätt hemma hos en av deltagarna sen.

Tja, öken betyder nog en halvdagsutflykt, men det bör hotellet kunna hjälpa till med. Det finns ju en strand även om hotellet inte skulle ha egen. SKidbacken ligger i Mall of the Emirates, då kan man shoppa också, men är du mer seriöst intresserad av det rekommenderar jag ännu större Dubai Mall sm har ett nyööpnat Bloomingdales, bl a.

• anne på grönkulla

Alltså, allt finns ju - så det beror ju helt på vad man själv är road av. Mycket kostar ju dock ungefär som hemma - med undantag av guld och en del märkesvaror (om de är äkta, kopior finns ju oxå). Kul i shoppingmallerna är väl de klädbutiker som inte finns hemma men som känns igen från London o New York-besök, typ Bloomingdales, Harvey Nichols, o så (men också GAP, Marks o Spencer, mm).

Guld är prisvärt, men man ska veta vad man vill ha, kunna förhandla och bedöma vad man köper för att det ska bli nåt riktigt bra köp.

Gillar man att gå på marknad och shoppa kopior av väskor, guld eller sjalar (mattor?) så kan man ju göra bra köp, men det är dyrare än på andra håll i Mellanöstern också...

Fråga på så får vi se om jag kan svara...!

• anne på grönkulla

Jag förstår fullt ut din fascination inför tartaren på biff o ostron till - åt själv en liknanade (tror jag) smakbrytning igår hos Melker Andersson på Kungsholmen, Löjrom Pelle Jansson med löjrom och äggula på carpaccio på oxfile - smälte i munnen! Dock valde vi inte vin med stor noggrannhet till, där ligger vi kraftigt i lä för övriga tråden - men himla trevligt var det.

Åt fö en carpaccio på struts i somras, den gick INTE av för hackor!

• anne på grönkulla

Ja, vi hade iaf inga klagomål, trots att det var lönefredag. Men vi dricksade rätt bra, delvis tom i förväg, för att få tiptopservice för födelsedasgbarnet...

Lapinette skrev 2010-02-28 11:47:55 följande:
    Anne - var du nöjd med ert besök på Kungsholmen? Vi var där en sommar (tror det var deras första sommar de hade öppet) och fick så dålig service att vi inte har varit tillbaka. Borde göra ett nytt försök.
  • anne på grönkulla

Vi var där i januari o det var nog *räknar på fingrarna* 6 år sen - vad dum jag är, jag kan kolla i förlovningsringen, jorå!

Gå på fado - dyra turistiga restauranger men fantastisk musik! Shoppingen var säkert OK men tror restauranger och mat är bättre att satsa på - mkt god fisk o sånt. Prova portvin! Är ni intresserade av konst och kultur var Gulbenkian-museet himla fint med en fin servering oxå (vi kunde luncha ute årstiden till trots minns jag!) - det gick nån buss dit som vi hittade.

• anne på grönkulla

Hmm, inga Gotlandstips här heller. Däremot bilder på bloggen (inboxa för länken om ni inte har den) från de senaste resorna.

Svar på tråden Tips & tricks