Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Tips & tricks

Anne - du får gärna berätta vad ni har ätit. När vi var där blev det moules frites och en annan kväll åt vi en mycket god gryta tillverkad på bl a öl.

• Lapinette

Ja, de belgiska våfflorna får man ju inte misssa!

• Lapinette

Moules frites äter vi lite då och då (speciellt under hösten när det med fördel ska ätas). Bor inte så långt ifrån Musslan i Vasastan så det är enkelt att glida in där och ta ett gäng musslor.

• Lapinette

Tinga - maken kollade in vädret innan han for och det stod ihållande regn och 7 grader. Då föredrar jag gråmulet och snö. Fast på fredag och lördag visar yr.no en strålande sol och 12 grader ... de dagar jag normalt är nere. Det har faktiskt alltid varit superfint väder.

• Lapinette

På tal om vädret kunde jag inte låta bli att titta på vädret för Stockholm. Typ när ska man få se solen? Jo, om vi har tur blir det nästa onsdag!

• Lapinette

Någom mer än mig som längtar till sommar och värme???

Gick in på Åhléns igår och köpte 100 värmeljus = mer värme och mys till hemmet. Sedan tågade jag direkt in på Akademibokhandeln och köpte två guidböcker à Lonely Planet (min favorit) = sommar och semester. En för Slovenien och en mindre för Venedig. Det blir med största sannolikhet en tripp till Slovenien kombinerat med Venedig och Istrien (norra Kroatien) i sommar.

Så det vände från att Korsika till Slovenien pga att priset på flygbiljetterna gick upp så mycket. Småsnål men kan man slippa betala 3 000 mer för flygbiljett så är jag gör jag gärna det och lägger de pengarna på hotell, mat och annat trevligt. Sen är Slovenien/norra Kroatien så mycket billigare än Korsika. Till Korsika ska vi absolut åka men inte under högsäsong.

Sitter ni också och drömmer om turkosblå vatten och varma lata dagar?

• Lapinette

Men fab, vann du två utlottningar! Inte illa!

Det känns verkligen avslägset med torra gator och gröna träd just nu. Det snöar ju i princip varje dag! Vi hade minus 20 grader i måndags och uppmanades att stanna hemma. Nej, våren känns långt borta men ack vad man längtar.

På fredag ska vi och äta på Mathias Dahlgren. Det blir avsmakningsmenyn + tillhörande viner.

Anne - visst, två ganska likvärdiga resmål. Räknade ut att med detta alternativ "tjänar" vi ca 7 000 kronor på resa och hotell. Lika många dagar på plats och standard på hotellen.

• Lapinette

Ab fab - så du får din beskärda del av värme om några veckor. Själv så åker jag ned till snön i alperna i mitten av mars. Ska besöka vänner och skida lite. Just nu har de faktiskt gått från minusgrader till plusgrader så kanske, kanske får vi lite värkänsla nere i dalen.

Och Mallorca i maj låter inte helt fel. Kommer ihåg att du hade en länk till ett mysigt hotell. Får fråga dig mer om experthjälp när vi känner att vi har tid att ta en sväng över dit. Nu har väl vissa lågprisbolag börjat åka till Mallorca?

Jag återkommer med meny och vinlista efter vårt besök på Dahlgrens.

• Lapinette

Anne - vilken av Melkers restauranger blir det?

Chokladfabriken ... mmmm!!!

Svar på tråden Tips & tricks