ja, mina föräldrar hade sina familjer o några kompisar med.. men tror inte det var så jättestort faktiskt. De tycker våra 80 gäster är jättemånga, o ändå är det ju idag medelstort.
Det där med vad de lade på kläderna är ju rätt kul, mammas klänning kostade 75 kr att hyra, de skulle stänga igen brudbutiken hon var i o hade en enda hyrklänning kvar. Den satt bra, så då blev det den
och den var jättefin, absolut! men lite komiskt då jag själv kollat på säkert alla klänningar i de flesta stora kollektioner via nätet, skissat på att göra en egen klänning via kina, och haft kort sagt mycket funderingar över klänningen. Det slutade med att jag ändå köpte från butiken, den jag blev kär i.. inte för några 75 kr dock
Samma sak med ringen, den butiken skulle också stänga igen, så de hade en i rätt storlek o då blev det den.
Brudbuketten valde pappa ut hos florist o mamma fick se den förrän på dagen d.
Jag kan förstå att de inte har riktigt samma syn på bröllop som vi har, jag menar, när jag säger att vi betalar 130 kr / kuvert för maten så tycker folk här att det är jättebilligt. De tycker att det är lite dyrt o att vi kanske ska ändå ta och samla ihop alla som hjälps åt med lite knytis.
Trasan99 skrev 2010-02-24 19:43:26 följande:
KatjaB skrev 2010-02-24 17:29:17 följande:
Du har en bra poäng med det där med 70-talet. Svärisarna bjöd bara sina föräldrar och det ensa syskonet som fanns med respektive. De förstår inte alls varför vi vill ha det så stort. Min mamma protesterar inte alls, men jag tror nog att deras var lite större. Dock har hon berättat att hon bara betalade några hundralappar för sin brudklänning, vilket var så det var på den tiden (1976). Det påverkar nog tänkandet en hel del!Min mamma har engagerat sig otroligt mycket på senaste tiden, och jag vet att min svärmor har försökt få hjälpa till. Min m2b har bara inte vetat vad han kan säga till sin mamma att hon kan hjälpa till med. Vi löste det så enkelt att min mamma ringde upp svärmor, så kunde de två prata. Mycket bättre så! Mamma berättade hur hon tänkte kring städning, brunch dagen efter osv, och det slutade med att de tänker hjälpas åt lika mycket med det. Mycket lättare att låta mamma sköta det!