Inlägg från: iregnet2010 |Visa alla inlägg
  • iregnet2010

En fråga till dem som har föräldrar som är med och betalar.

de betalar 1/6 del var av totalkostnaden 2/3 betalar vi själva

• iregnet2010

jag har tänkt så här, om de vill hjälpa till så är det jättebra men de måste inte göra det. Utan deras hjälp skulle vi klara det ändå men skulle behöva dra ner budgeten betydligt. Men det är känsligt.

Om man tackar nej till hjälp kan de ta illa upp, om man förväntar sig hjälp är man "omodern", icke-självständig mm...

Min m2b:s föräldrar gick dock snabbt ut med att de skulle sätta in 50 000 till oss. Min mamma "matchade" då detta. Pappa (de är skilda) har jag inte frågat/pratat med det om än men jag skulle tro att han också kanske lägger in 5-20 000 extra vilket jag dock bara ser som grädde på moset och inget vi inte skulle klara oss utan (men välkommet så att vi kan ha lite mer kvar på våra sparkonton).

Hade våra föräldrar "krävt" att få betala allt hade jag nog inte varit bekväm med det då jag hde kännt att jag ville snåla in på saker, nu kan jag unna mig de saker till bröllopet som är viktiga för oss utan att behöva fråga någon annan om lov.

• iregnet2010

KatjaB skrev 2010-03-03 18:12:46 följande:
    Vet ni vad!! Fick ett samtal från sambons mamma idag, hon och hans mormor ville betala maten till bröllopet! Hade verkligen inte väntat oss något alls och är jätteglada för hjälpen Vår bugdet tog ett stort glädjeskutt nu!

åh vad roligt!! det är ju precis så gåvor ska vara , oväntade och välbehövda!!

Svar på tråden En fråga till dem som har föräldrar som är med och betalar.