• Karolina1980

Pysseltips inför bröllopet efterlyses

Jag älskar att pyssla och har börjat fundera på vad man själv kan göra inför bröllopet.

Det som jag vet om,

'Inbjudningskort
    'Festprogram
    'Vigselprogram
    'Namnskyltar
    'Rispåsar&presentpåsar
    'servettringar

Någon som vet något mer som man göra själv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 06:38
    Vad kan man lägga i presentaskarna till gästerna, mer än smågodis? Någon som har en kul idé?

Jag funderar på om man kunde skriva små kloka ord på en liten lapp och lägga i.

• Svar på tråden Pysseltips inför bröllopet efterlyses
  • BlackWIngedAngel

Det beror på hur man räknar pyssel.
    Jag ska sy min och mina tärnors klänningar.
    Min syster ska göra min tiara.

• Bluebride

Dina smycken kanske

Bordsplaceringstavla, kan du bara nåla dit namnen sen

Placeringskorten (vi kommer använda terracottakrukor)

Dekor för festlokalen - Jag ska göra ett lakan med dekorationer som ska hänga bakom oss, sen måsta jag börja tänka på löparna, vissa måste jag ju fålla och hålla på å jag som inte sytt på maskin sen jag gick på syslöjd i 9an, vilket är nu 14 år sedan.

• Karolina1980

Hej!

Måste dela med mig av den otroligt roliga idéen om att man kan göra namnskylltshållare av trolldeg. -Hjärtformade, blomm likande, m.m. och själva metallstickan kan man ju köpa på Panduro ( för 12 st för 34 kr), eller göra ett veck/skåra i trolldegen för att sätta namnkortet i skåran. Eller så kan man ju alltid göra metallstickan också om man vill det.

Sedan kan man måla dem själv, eller lägga i karamellfärg i degen. Det är fritt fram där.

Bara ett roligt tips! Tycker ni inte det ?

• Diz

Jag älskar också att pyssla så till vårt bröllop är tänkt att vi ska göra:

savethedates
    Inbjudningskort
    festprogram
    bordsplaceringar
    wishingtree
    ljusdekorationer
    mat
    smycken
    tärnklänningar
    blomdekorationer
    löpare
    möjligtvis stolsöverdrag

• Varmiz

Roligt med lite ideér, ska skulle dock gärna vilja se lite exempel i gallerierna om ni har.
    Någon som gjort egna monogram?

• iloveyouthree

VI har gjort ett eget monogram som vi skall beställa en stämpel av för att stämpla inbjudningskort, festprogram, vigselprogram, servetter och dylikt med

Lägger in en bild i mitt galleri

• Varmiz

Har kikat på monogrammet, har du gjort det själv?

• Martinaa
    Diz skrev 2010-01-20 17:46:50 följande:
    Jag älskar också att pyssla så till vårt bröllop är tänkt att vi ska göra: savethedatesInbjudningskortfestprogrambordsplaceringarwishingtreeljusdekorationermatsmyckentärnklänningarblomdekorationerlöparemöjligtvis stolsöverdrag
    Vad är ett wishingtree??
  • KatjaB

Det där med lappar så såg jag förut en bild där de i botten på aken hade en lapp med fyra ord, typ love, together och liknande. Nåt sånt fast på svenska skulle ju kunna vara nåt kanske.

Hittade något så sött som "wedding pom poms" som man gör av servetter, tunnt papper eller tyll. Hur sött som helst och så kan man dekorera borden med eller i kyrkan istället för blommor

• marrieme

Jag sitter å funderar på att spritsa hjärtan på sockerbitarna till kaffet..

Svar på tråden Pysseltips inför bröllopet efterlyses