• Karolina1980

Pysseltips inför bröllopet efterlyses

Jag älskar att pyssla och har börjat fundera på vad man själv kan göra inför bröllopet.

Det som jag vet om,

'Inbjudningskort
    'Festprogram
    'Vigselprogram
    'Namnskyltar
    'Rispåsar&presentpåsar
    'servettringar

Någon som vet något mer som man göra själv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 06:38
    Vad kan man lägga i presentaskarna till gästerna, mer än smågodis? Någon som har en kul idé?

Jag funderar på om man kunde skriva små kloka ord på en liten lapp och lägga i.

• Svar på tråden Pysseltips inför bröllopet efterlyses
  • trollsländebrud
    Yarrow skrev 2010-02-16 09:54:53 följande:
    Ett enklare sätt är att köpa strössel som ser ut som hjärtan och limma fast med ätbart lim på sockerbitarna.Det blir jättesött =)
    Jag tänkte också på det men än så länge har jag bara sett rosa/lila hjärtan och jag vill gärna ha röda då vårt färgtema är rött/vitt/guld och svart. Nu har jag inte kollat runt så jättenoga, detta är en ändå bara en liten detalj i det stora hela men är det någon som vet om var man kan köpa små röda sockerhjärtan som skulle passa på sockerbitar (utan att vara för dyrt, det vara också en aspekt av det hela) så dela gärna med er!
  • trollsländebrud
    trollsländebrud skrev 2010-02-17 20:53:28 följande:
    Jag tänkte också på det men än så länge har jag bara sett rosa/lila hjärtan och jag vill gärna ha röda då vårt färgtema är rött/vitt/guld och svart. Nu har jag inte kollat runt så jättenoga, detta är en ändå bara en liten detalj i det stora hela men är det någon som vet om var man kan köpa små röda sockerhjärtan som skulle passa på sockerbitar (utan att vara för dyrt, det vara också en aspekt av det hela) så dela gärna med er!
    Jag hittade själv på kakburken.se bla...
  • Yarrow
    trollsländebrud skrev 2010-02-17 20:53:28 följande:
    Du har nog rätt i att det bara finns i rosa och lila.
    Ifall du ändå ska pyssla och ha dig så finns det ju små hjärtformar man man använder till scrapbooking. Man borde ju kunna gärna SP rött och stämpla ut egna små hjärtan. SP smakar ju inte direkt något och smälter väl i kaffet..
  • trollsländebrud
    Yarrow skrev 2010-02-18 10:01:36 följande:
    Du har nog rätt i att det bara finns i rosa och lila. Ifall du ändå ska pyssla och ha dig så finns det ju små hjärtformar man man använder till scrapbooking. Man borde ju kunna gärna SP rött och stämpla ut egna små hjärtan. SP smakar ju inte direkt något och smälter väl i kaffet..
    Jag hittade faktiskt röda små sockerhjärteströssel, sökte på tårtdekorationer och då fanns det flera sidor som hade det. Beställde hem dessa samt ätbart lim, hoppas det inte dröjer för länge. Blir kul att se om det blir bra! :)
  • Yarrow
    trollsländebrud skrev 2010-02-18 10:10:41 följande:
    Jag hittade faktiskt röda små sockerhjärteströssel, sökte på tårtdekorationer och då fanns det flera sidor som hade det. Beställde hem dessa samt ätbart lim, hoppas det inte dröjer för länge. Blir kul att se om det blir bra! :)
    Åh! visa gärna hur det blev sen! =)
  • trollsländebrud

Yarrow skrev 2010-02-18 10:14:46 följande:
    Åh! visa gärna hur det blev sen! =)

Jag fick hem mina hjärtan och ätbara lim igår och testade att göra som jag hade tänkt- att limma hjärtanen på sockerbitar. Funkade inget bra alls. Limmet sögs bara upp av sockerbiten som vatten ungefär, utan att lösa upp den dock. Så hjärtat satt ju inte kvar naturligtvis. Imorgon tänkte jag testa att spritsa röda kristyrhjärtan direkt på sockerbitarna, vi får se om det funkar.

• annaochmias
    trollsländebrud skrev 2010-02-24 23:10:20 följande:

Jag fick hem mina hjärtan och ätbara lim igår och testade att göra som jag hade tänkt- att limma hjärtanen på sockerbitar. Funkade inget bra alls. Limmet sögs bara upp av sockerbiten som vatten ungefär, utan att lösa upp den dock. Så hjärtat satt ju inte kvar naturligtvis. Imorgon tänkte jag testa att spritsa röda kristyrhjärtan direkt på sockerbitarna, vi får se om det funkar.
    Testa att sätta fast hjärtana med den röda kristyren som lim.
  • Yarrow
    trollsländebrud skrev 2010-02-24 23:10:20 följande:
    Vilket meck! Men "annaochmias" kom ju med en bra idé!
    Jag håller tummarna för att det blir fint! =)
  • trollsländebrud

Nu har jag testat både att spritsa röda hjärtan på sockerbitar (funkade men blev sådär snyggt) och använt vit kristyr som lim till röda sockerhjärtan och dom sistnämna är dom jag kommer ha till kaffet på bröllopet. Dom blev verkligen jättesöta! Tack annaochmias för det förslaget! Kolla gärna i mitt galleri på hur dom blev! :)

• Yarrow
    trollsländebrud skrev 2010-03-07 12:16:23 följande:
    Nu har jag testat både att spritsa röda hjärtan på sockerbitar (funkade men blev sådär snyggt) och använt vit kristyr som lim till röda sockerhjärtan och dom sistnämna är dom jag kommer ha till kaffet på bröllopet. Dom blev verkligen jättesöta! Tack annaochmias för det förslaget! Kolla gärna i mitt galleri på hur dom blev! :)
    Det blev ju jättesött! :)
  • annaochmias

Vad sött det blev, trollsländebrud! :D

• Varmiz

Trollsäländebrud: Såå fina de blev sockerbitarna, nu blev ju även jag väldigt inspirerad av att göra ngt på våra sockerbitar...

• Varmiz

Nu finns en "sammanställningsbild" av vårt inbjudningskort i galleriet.
    Den blev lite liten så här är en förklaing: Ett avlångt kort med vikningen på kortsidan (ovansidan) på "locket" insida finns 3 fickor för informationskort och på nedandelen sitter själva inbjudningstexten. Ja, jag gjorde ett till oss själva oxå med inbjudan i våra egna namn Ska ju så klart in i fotoalbumet senare...

Självklart kommer alla andra trycksaker att gå i exakt samma stil men med olika format på allt (Har dock bara prototyper på dessa ännu.)

• trollsländebrud

Varmiz skrev 2010-04-09 12:22:22 följande:
    Nu finns en "sammanställningsbild" av vårt inbjudningskort i galleriet. Den blev lite liten så här är en förklaing: Ett avlångt kort med vikningen på kortsidan (ovansidan) på "locket" insida finns 3 fickor för informationskort och på nedandelen sitter själva inbjudningstexten. Ja, jag gjorde ett till oss själva oxå med inbjudan i våra egna namn Ska ju så klart in i fotoalbumet senare... Självklart kommer alla andra trycksaker att gå i exakt samma stil men med olika format på allt (Har dock bara prototyper på dessa ännu.)

Jättefint!

• bramer
    iloveyouthree skrev 2010-01-27 00:37:34 följande:
    VI har gjort ett eget monogram som vi skall beställa en stämpel av för att stämpla inbjudningskort, festprogram, vigselprogram, servetter och dylikt med Lägger in en bild i mitt galleri
    Hej!
    Var beställde du din stämpel, av monogrammet?
Svar på tråden Pysseltips inför bröllopet efterlyses