Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Är ni överens om efternamn???

Jag vill INTE ha min BM:s efternamn, ett av de vanligaste son-namnen i Sverige. Jag hade inte velat byta annars heller eftersom mitt namn är en del av min identitet. Min BM vill helst att jag ska ha hans och vill inte byta till mitt (han tror att det är toffelaktigt). Vi kommer inte att skaffa några gemensamma barn eftersom han redan har två tonårssöner och inte vill ha fler barn. Alltså kommer vi att behålla våra respektive efternamn. Det gör ju inget att jag inte har samma namn som hans barn eller vice versa.

• Sebastiána
    Lelay skrev 2010-01-21 09:43:46 följande:
    Men värst är väl ände de som hittar på egna nya namn. Som låter adelsaktiga. Får rysningar när jag hör folk som plötsligt heter Månepil, Af Ängelsöga och Löfengrip. Gaaaahhhh, det är så vidrigt. Det känns om folk leker att de är någon annan, någon lite finare.Nä, jag behåller mitt namn, han behåller sitt. Det gör oss inte mindre gifta, inte mindre samhörighet eller något annat tjafs.
    Håller med!
  • Sebastiána
    KatjaB skrev 2010-01-21 22:17:59 följande:
    man kanske skulle försöka få igenom bernadotte fast med stavningen bärnadått, annars går det väl aldrig igenom
    Hihi

...men jag tror inte att det går igenom ändå.
Svar på tråden Är ni överens om efternamn???