• Twid

Är ni överens om efternamn???

Både jag och min sambo är så jäklans etablerade i våra nuvarande efternamn! Jag heter Widing och han heter Ivarsson. Många tycker att vi så klart ska byta till Widing eftersom att det är ganska ovanligt. Och att Ivarsson är ett vanligt -son namn! Men det har ju en historia det oxå! Så jag/vi vill bevara hans namn oxå! Vårabarn heter Widing Ivarsson i efternamn så vi kommer helt enkelt att ta samma efternamn som dom! Vi kör dubbel namn! Vi vet att det kommer bli långt och krångligt! Men vi vill inte ge upp något av namnen! Theres Widing Ivarsson/Jens Widing Ivarsson låter ju inte så pjåkigt det heller!!;) Jag gillar det!=D

• Twid

Ähh! same shit!!
    Vi kommer heta widing ivarsson! Det är det som står på posten, som står på brevlådan och det vi presenterar oss som!! Men Våran yngsta dotter fick "dubbel namnet" aoutomatiskt förtryckt på namn blanketten. För att våran äldsta redan hette det!

BlackWIngedAngel skrev 2010-02-22 15:34:41 följande:
    Inte dubbelnamn utan ett mellannamn och efternamn. ;)Nu har ju ni redan barn, men era skulle ni få fler barn så kommer dessa bara heta Ivarsson eftersom mellannamn inte går att ärva.
  • Twid

Men om man inte är gift får ju barnet automatiskt mammans efternamn!! Men på våran namnlapp vi fick till lillan va det dubbla efternamnet redan ifyllt efter som att det stora barnet redan hette det. Inte för att vi inte va gifta utanför att storesyster redan hette widing ivarsson. Men orka kludda ner ts tråd om detta nu!

• Twid
    MBLL skrev 2010-02-22 23:11:18 följande:
    Twid: Precis så är det har jag hört att när man får barn och har barn sedan tidigare så får det nya barnet automatiskt samma namn som sitt äldre syskon=)
Svar på tråden Är ni överens om efternamn???