ALLIMA skrev 2010-02-27 13:13:09 följande:
Vi ska oxå ha vitt , silver och rött. Vilken röd nyans det blir är inte helt spikat ännu. Funderar dock på att endast ha det röda i blommorna och allt annat i vitt och silver. Kläder, trycksaker och dukning. Är det tråkigt? Är vinterbröllop så jag tänker det passar fint ihop med snön.
Det är ju en smaksak om det är "tråkigt" eller inte. Rött bryter ju av väldigt fint mot snö, så jag tror det blir jättefint med röda blommor. Och samtidigt, som du själv skriver, så passar ju vitt och silver ihop fint med snön också.
Vi har ju ungefär samma färgtema. Våra trycksaker (jag gör dem) har svart, lite vitt, grått (en väldigt fin grå nyans som symboliserar silver eftersom vi inte ville ha så "blänkiga" kort), silver (liquid pearls) och rött i form av ett band som vi knyter runt korten, så att säga. Det låter kanske ganska rörigt, men de är jättefina. Vill dock inte lägga upp något än eftersom det är långt kvar och vill inte att någon gäst eller så ska råka se korten i förväg.
Min poäng är att det kan vara fint att slänga in lite färg i allt det vita och silvriga. Exempelvis i form av ett rött band på inbjudningskort, röda blommor (som du skriver själv också) både i buketten och kanske i små dekorationer på borden. Så att det blir lite mer "liv" i dukning och trycksaker, om du förstår vad jag menar? Men det är ju såklart min personliga åsikt.